با گسترش ناآرامی ها و ناامنی ها در منطقه خاورمیانه، شمار زیادی از اتباع کشورهای اروپایی با سفر به عراق و سوریه، به گروه های افراط گرای مستقر در این دو کشور پیوسته و در حال جنگ هستند.
کد خبر: ۷۶۳۳۲۶
چند اروپایی در صفوف داعش می‌جنگند؟

به گزارش خبرگزاری آلمان، در حال حاضر داعش بزرگترین گروه تروریستی در منطقه خاورمیانه است. این گروه میزبان بیشترین شمار اتباع خارجی است که در بخش های مختلف از جمله در جنگ و درگیری مسلحانه مشارکت می کنند.

اکثر این افراد از طریق اینترنت جذب داعش می شوند و با سفر به ترکیه، راهی سوریه می شوند تا به صف اعضای داعش بپیوندند.

در حال حاضر مناطق وسیعی از عراق و سوریه در کنترل داعش است. دولت های سوریه و عراق، گروه های داوطلب شیعه در عراق و شبه نظامیان کردستان عراق و سوریه در حال جنگ با داعش هستند.

فهرست کشورهای اروپایی و تعداد شهروندانی که از آنها برای جنگ به خاورمیانه آمده اند به تفکیک در زیر آمده است:

فرانسه: "مانویل والس" وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است 1400 افراط گرای فرانسوی در درگیری های سوریه و عراق حضور دارند.

بلژیک: موسسه تحقیقاتی بروکینز آمریکا تعداد جنگجویان بلژیکی حاضر در جنگ داخلی سوریه را 650 نفر برآورد کرده است. بلژیک به نسبت جمعیت خود بالاترین تعداد جنگجویان را در عراق و سوریه دارد.

براساس گزارش های رسانه ای، به تازگی دو نفر از جنگجویان بلژیکی بازگشته از سوریه به ضرب گلوله پلیس در شهر وروییه بلژیک کشته شدند.

آلمان: تعداد افراط گرایان آلمانی که برای حضور در جنگ سوریه و عراق به این دو کشور رفته اند به 600 نفر می رسد.

از این تعداد حدود 200 نفر به آلمان بازگشته اند. همچنین تنها 35 نفر از آنها به صورت فعال در عراق و سوریه در حال جنگ هستند.

مقامات امنیتی آلمان گفته اند که 260 نفر از ساکنان آلمان وابسته به گروه های تروریستی افراط گرا هستند و یک تهدید جدی برای امنیت آن به شمار می روند.

انگلیس: وزارت کشور بریتانیا گفته است حدود 600 نفر از این کشور برای جنگ به خاورمیانه رفته اند و نیمی از آنها برگشته اند.

سوئد: بر اساس اعلام پلیس سوئد، 300 نفر از افراط گرایان این کشور برای جنگ به سوریه و عراق رفته اند. پلیس سوئد تنها توانسته است وضعیت 110 نفر از آنها را مشخص کند. حدود 40 نفر از این افراد به کشورشان برگشته اند.

اتریش: وزارت کشور اتریش گفته است که بیش از 170 نفر از افرادی که به آنها "گردشگران جهاد" گفته می شود از این کشور به جبهه های جنگ در خاورمیانه رفته اند. نیمی از این افراد، چچنی تبار و تبار بقیه هم به یوگسلاوی سابق می رسد.

هلند: حدود 160 نفر از هلند به سوریه و عراق سفر کرده اند تا به صف جنگ و درگیری های مسلحانه در این کشورها بپیوندند. از میان آنها 30 نفر به کشورشان برگشته اند.

دانمارک: سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک اعلام کرده است تعداد افرادی که از این کشور به صف گروه داعش پیوسته اند 110 نفر است.

اسپانیا: حدود 70 نفر از افراط گرایان تنها از اسپانیا برای جنگ به گروه های تندرو در خاورمیانه پیوسته اند. مقامات اسپانیایی 12 نفر از افراد بازگشته به کشورشان را بازداشت کرده اند.

ایتالیا: وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد 53 نفر از تندروها از این کشور به سوریه و عراق رفته اند که البته تنها 4 نفر از آنها شهروند ایتالیا هستند.

رسانه ها می گویند که حدود 800 تندرو در ایتالیا از ایده افراط گرایان اسلامی حمایت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها