بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی درمحکومیت توهین به پیامبر(ص)

توهین به هر یک از ادیان اهانت به مذاهب توحیدی است

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس با صدور بیانیه‌ای اهانت به ساحت پیامبر و مقدسات دین اسلام را محکوم کردند.
کد خبر: ۷۶۳۲۳۱
توهین به هر یک از ادیان اهانت به مذاهب توحیدی است

نمایندگان ایرانیان غیر مسلمان (اقلیت های دینی) در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

متن این بیانیه که پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان از سوی مهرداد بذرپاش قرائت شد،‌ بدین شرح است:

اخیراً روزنامه شارلی ابدو با نشر کاریکاتوری موهون و شرم آور بار دیگر به ساحت پیامبر و دین مبین اسلام توهین کرده و موجب انزجار و جریحه دار شدن احساسات دینی تمامی موحدان و یکتاپرستان جهان شد.

اهانت به اصیل‌ترین ارزش‌های دینی، فرهنگی و تاریخی پیروان ادیان الهی رفتاری غیرعقلانی وغیر اخلاقی است که موافق با هیچ یک از اصول و مبانی هویت انسانی نیست.

ایرانیان غیر مسلمان ایران(اقلیت های دینی) که همواره بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین جاری مملکتی مورد احترام بوده و سابقه همزیستی سرشار از حس برادری با سایر اقشار ملت بزرگ ایران را داشته است، ضمن محکوم کردن این حرکت ضد دینی و انسانی، اعتقاد دارند که توهین به هر یک از ادیان توحیدی اهانت به تمامی ادیان توحیدی محسوب می‌شود.

کارن خانلری(نماینده ارامنه شمال)، روبرت بگلریان (نماینده ارامنه جنوب)، یوناتن بت کلیا (نماینده آشوریان ایران)، سیامک مره صدق (نماینده کلیمیان ایران) و اسفندیار اختیاری (نماینده زرتشتیان ایران) پنج نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها