به خاطر وحشت از پاسخ ویژه ایران و حزب الله

لیبرمن سراسیمه راهی مسکو شد

رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان تصریح کرد چنانچه آتش جنگ میان اسرائیل و مقاومت اسلامی درمنطقه شعله‌ور شود، تل‌آویو شانسی برای پیروزی در آن ندارد و این نکته‌ای است که بسیاری از ژنرال‌ها و سیاستمداران صهیونیستی بر آن اتفاق نظر دارند.
کد خبر: ۷۶۲۷۸۲
صهیونیست‌ها در نبرد با حزب‌الله شانسی برای پیروزی ندارند

"محمود حیدر" در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و به شهادت رساندن چند تن از رزمندگان حزب‌الله در بلندی‌های جولان گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی نطقه تحولی در جنگ با این رژیم به شمار می‌رود. سناریوهای زیادی در این زمینه مطرح است که یکی از آنها برافروختن شدن جنگ فراگیر علیه اسرائیل است.

تل‌آویو فاقد شانس پیروزی

رئیس مرکز پژوهش‌های ژرف لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از سال 2006 تاکنون در نبرد با نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان متحمل شکست‌های سنگینی شده است، افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی می‌دانند، چنانچه آتش جنگ میان اسرائیل و مقاومت اسلامی در منطقه شعله‌ور شود، تل‌آویو شانسی برای پیروزی در آن ندارد و بر این نکته بسیاری از ژنرال‌ها و سیاستمدارهای صهیونیستی اتفاق نظر دارند. با این حال، بنده معتقدم دشمن صهیونیستی با انجام این اقدام می‌خواست روحیه اسرائیلی‌ها را بالا برده و موقعیت تل‌آویو در منطقه را ارتقا بخشد.

موشک‌های حزب‌الله برهم زننده توازن قوا

محمود حیدر با اشاره به هشدار اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان به تل‌آویو گفت: منظور سیدحسن نصرالله این بود که حزب‌الله دارای قدرت موشکی است که می‌تواند توازن قوا بین حزب‌الله و اسرائیل را برهم زند. این موضوع یک حالت ترس و وحشت و نگرانی زیادی در جامعه صهیونیستی به وجود می‌آورد. اکنون این سؤال مطرح است: چرا رژیم صهیونیستی اراضی لبنان را برای حمله به نیروهای مقاومت انتخاب نکرد؟ در پاسخ می‌توان گفت اگر این عملیات در خاک لبنان صورت می‌گرفت، امکان برافروخته شدن جنگ بسیار قوی بود. اسرائیل می‌ترسد که شعله‌های جنگ بین تل‌آویو و حزب‌الله برافروخته شود. به همین دلیل، بلندی‌های جولان را برای انجام این عملیات انتخاب کرد. زیرا دربلندی‌های جولان نیروهایی از کشورهای منطقه و جهان حضور دارند، لذا حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای مقاومت در این منطقه برای اجتناب از به صدا درآمدن ناقوس جنگ فراگیر با اسرائیل است.

درایت و حکمت اساس اقدامات مقاومت

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این سؤال "با توجه به هشدار سید حسن نصرالله به تل‌آویو آیا شاهد جنگ فراگیر بین حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی خواهیم بود؟" گفت: بنده معتقد نیستم که حزب‌الله و مقاومت اسلامی در لبنان عملاً وارد درگیری با اسرائیل شوند. چراکه مقاومت تمام اقدامات سیاسی و عملیات‌هایی نظامی که انجام می‌دهد براساس درایت، هوشیاری و آینده نگری و حکمت است و این موضوعی است که ما در 30 سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم. لذا بر این باورم که حزب‌الله عکس‌العمل زودهنگامی از خود نشان نخواهد داد. مقاومت بر این باور است، هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد، باید با موفقیت همراه باشد البته سیاست انفعال در راهبرد مقاومت جایگاهی ندارد. لذا هر اقدامی باید از لحاظ زمان و مکان باید به‌صورت دقیق محاسبه و انجام شود و این چیزی است که ما از حزب‌الله و مقاومت انتظار داریم.

محمود حیدر در پایان تصریح کرد: اعمال این سیاست باعث می‌شود تا یک جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها به راه بیفتد. زیرا آنان همواره در این ترس و نگرانی به سر خواهند برد که هرلحظه امکان دارد حزب‌الله و مقاومت علیه اسرائیلی‌ها عملیاتی انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها