تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس

پرداخت یارانه به اقشار پردرآمد قطع نمی‌شود

رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: میزان اتکای بودجه سال 94 کشور به درآمدهای نفتی کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۶۲۷۲۱
تاجگردون:میزان اتکای بودجه سال 94 به نفت کاهش یافت

غلامرضا تاجگردون جمعه شب در برنامه مناظره که از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده پخش شد افزود: 50 در صد از درآمدهای نفتی بودجه سال 93 از محل درآمدهای نفت بودجه بود در حالی که این رقم در سال آینده به 32 درصد کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی نقش اثرگذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

تاجگردون ابراز داشت: در شرایط فعلی هدایت درآمدهای ناشی از فروش نفت به طرح های عمرانی و کاهش اتکای آن به مصارف جاری بهترین راهکار برای اتکای اقتصاد کشور به اقتصاد تک محصولی نفت است.

رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در زمان بستن بودجه 94 در شرایط نفت با بشکه ای 100 دلار مواجه بود اما در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق در مجلس قیمت این محصول به کمتر از 40 دلار کاهش یافته است.

تاجگردون تاکید کرد که نزدیک کردن بودجه به واقعیت های اقتصادی کشور با هدف کاهش آسیب به قشرهای کم درآمد ، جلوگیری از رکود در تولید و بی انضباطی مالی از مهمترین دغدغه های نمایندگان مجلس است.

تاجگردون رقم بودجه سال آینده کشور را 838 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: میزان بودجه سال آینده نسبت به سال جاری 35 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: رویکرد دولت و مجلس در توزیع یارانه ها با روش جا به جایی یعنی افزایش مبلغ یارانه مستقیم اقشار کم درآمد است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه پیش بینی رشد اقتصاد ایران با نفت 72 دلاری در سال آینده 2.3 درصد است، گفت: با کاهش قیمت نفت و شرایط کنونی رشد اقتصادی به 9 دهم درصد کاهش خواهد یافت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها