جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ - استرالیا

کی‌روش به عراقی‌ها هم ضدحمله می‌زند؟

جام جم ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا روز جمعه باید به مصاف تیم عراق برود.
کد خبر: ۷۶۱۹۷۸
کی‌روش به عراقی‌ها هم ضدحمله می‌زند؟

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 آسیا روز جمعه ساعت 10 صبح به مصاف عراق خواهد رفت. این چهارمین تیم عربی است که در جام ملت‌ها باید با آن روبه رو شویم. در مرحله گروهی ما تیم‌های بحرین، قطر و امارات را شکست دادیم و با گرفتن صدرصد امتیازها و به عنوان صدرنشین به یک چهارم نهایی صعود کردیم.

عراق نسبت به سه کشور عربی دیگر از نظر امکانات فوتبال ضعیف‌تر است اما بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت بحرین، امارات و قطر دارد.

جاسم کرار یکی از بازیکنان عراقی است که در لیگ برتر ما برای استقلال بازی می‌کند البته «راضی شنیشل» سرمربی جدید عراق او را به تیم ملی دعوت نکرد. بازیکنی که در جام خلیج فارس برای عراق بازی کرده بود.

از سویی دیگر مسابقه ایران و عراق به نوعی یک بازی تکراری محسوب می‌شود. پیش از شروع مسابقات تیم ملی ایران با حضور بازیکنان جوانش توانست یک بر صفر تیم عراق را شکست بدهد. این آخرین بازی تدارکاتی ما قبل از شروع جام ملت‌های آسیا بود.

در آن مسابقه سردار آزمون گل برتری ایران را با یک فرار خوب از قلب دفاع عراق به ثمر رساند و عراقی‌ها هم یک پنالتی را در آن مسابقه از دست دادند با این حال روز جمعه شرایط فرق می‌کند. حساسیت مسابقه بسیار زیاد است و تیم برنده به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا می‌کند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در جام ملت‌ها یک مربی نتیجه‌گرا نشان داده است که تیمش با صبر و حوصله دفاع می‌کند و روی ضد حملات و ضربات ایستگاهی به گل پیروزی می‌رسد.

هرچند برخی از مربیان داخلی و منتقدین این شیوه دفاعی تیم ملی را نمی‌پسندند و ایرادهایی به آن می‌گیرند ولی کی‌روش می‌داند چه می‌خواهد.او تیم ملی را در هر بازی با ترکیبی متفاوت به میدان فرستاد.

سرمربی تیم ملی قبل از عزیمت به استرالیا هم گفت اگر نتواند به فینال جام ملت‌های آسیا برود می‌داند که منتقدین چه بلایی سرش خواهند آورد! بنابراین کی‌روش با هدف حضور در فینال راهی استرالیا شد و بعد از صدرنشینی در گروه C هم گفت که این سه بازی برای ما تدارکاتی بود.

اکنون نوبت به شکست دادن عراق است. کی‌روش اگر بتواند به نیمه نهایی برسد در آنصورت با برنده دیدار کره جنوبی و ازبکستان بازی خواهد کرد. در رده بندی فیفا ما برتریم تیم آسیا هستیم اما باید این را در میدان هم ثابت کنیم.

عراق در مرحله گروهی با شش امتیاز و 3 گل زده و یک گل خورده صعود کرده است اما تیم ملی ایران بدون گل خورده به یک چهارم رسیده است. روی کاغذ شانس ما برای برتری بسیار بیشتر از عراق است امیدواریم جمعه ظهر چهارمین حریف عربی را هم از پیش رو برداشته باشیم و در جمع 4 تیم برتر قاره کهن بایستیم.

برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها به شرح زیر است:

پنجشنبه

کره جنوبی - ازبکستان ساعت 11

استرالیا - چین ساعت 14

جمعه 2 بهمن ماه

ایران - عراق ساعت 10

امارات- ژاپن ساعت 13

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها