محمود پاک‌نیت، بازیگر تلویزیون و سینما با حضور در برنامه «هفت» ضمن صحبت درباره فیلم «زیباتر از زندگی» که این روزها با بازی او بر پرده سینماهاست، گفت: کار هنرمندان بازنشستگی ندارد.
کد خبر: ۷۶۰۵۲۲

به گزارش جام‌جم، فیلم دفاع مقدسی «زیباتر از زندگی» ساخته انسیه شاه حسینی این روزها بر پرده سینماهای تهران و شهرستان‌هاست؛ فیلمی که بخشی از زندگی شهید سیدحسین علم الهدی را با بازی حامد کمیلی به تصویر می‌کشد. محمود پاک نیت که مردم او را با سریال‌ها و نقش‌هایی چون «روزی روزگاری» (حسام بیگ)، «پس از باران» (ارباب) و «یوسف پیامبر» (حضرت یعقوب) به‌یاد دارند و بتازگی هم شاهد بازی اش در «پرده‌نشین» بودند، هم یکی از بازیگران «زیباتر از زندگی» است که به همراه همسرش مهوش صبرکن در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی می‌کند.

پاک نیت در ابتدا با بیان این‌که همچنان آماده کار است، گفت: فکر نمی‌کنم کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر مشغول به فعالیت هستند، بازنشستگی داشته باشند.

او در تعریف هنرمند بیان کرد: هنرمند کلمه سختی است و شخصیت خاصی دارد که در ارتباط با مسائل جامعه و کار خود است، بنابراین به هر کسی نمی‌شود هنرمند گفت، زیرا گاهی شخصی که نام خود را هنرمند گذاشته، فقط هنر را پیشه خود کرده است. من هم تمام تلاشم این بوده است که هنرمند باشم. باوجود این‌که از این راه زندگی می‌کنم، اما هر کاری انجام نمی‌دهم.

بازیگر فیلم‌های «ایستگاه متروک» و «دل شکسته» با بیان این‌که تن به هرکاری نمی‌دهد، ادامه داد: گاه پیش می‌آید که در رودربایستی با دوستی قرار می‌گیرم و کاری را قبول می‌کنم، اما اولین چیزی که در هر کاری برایم اهمیت دارد، کارگردان است. در واقع کارگردان در راس قرار دارد. از طرفی بر این اعتقادم که اگر متن خوبی در گروه متوسط وجود داشته باشد، کار خوبی از آن حاصل می‌شود، اما اگر فیلمنامه خوب نباشد، حتی با وجود یک گروه شایسته هم کار خوبی حاصل نمی‌شود.

پاک‌نیت تاکید کرد: اخلاق کارگردان بعد از کار او از مهم‌ترین موارد برای من است، زیرا اگر نتوانم با خلق و خوی او ارتباط برقرار کنم، نه کارگردان و نه خود من نمی‌توانیم با یکدیگر تعامل داشته باشیم و چیزی به یکدیگر بدهیم. بعد از این موارد نیز به آدم‌هایی که برای کار خود ارزش قائل می‌شوند، اهمیت می‌دهم.

بازیگر فیلم «زیباتر از زندگی» در بخش دیگری از صحبت‌های خود به زندگی شخصی خود اشاره کرد و گفت: اشخاصی که با همکار خود به عنوان همسر زندگی می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند به کارشان برسند، چون همدیگر را درک می‌کنند. پاک نیت در پایان صحبت‌های خود در خصوص ورود به عرصه کارگردانی گفت: در تئاتر کارگردانی کرده ام، اما کارگردانی در سینما کار من نیست، زیرا معتقدم اگر قرار است کاری را خوب انجام دهم همین بازیگری است.

اما برنامه «هفت» بجز محمود پاک نیت، میزبان علی شاه‌حاتمی هم بود که تازه‌ترین ساخته‌اش به نام «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» با بازی اکبر عبدی این روزها بر پرده سینماست.

کارگردان سریال‌های پربیننده‌ای چون «خوش رکاب» و «خوش غیرت» در ابتدای صحبت‌های خود گفت: پیش از «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» تعدادی فیلم‌های سیاسی ساخته شده بود که احساس می‌کردم یکجانبه است و بازتاب آن در جامعه و در میان مردم خوب نیست. بنابراین فکر کردم بد نیست که بی‌طرفانه یک فیلم سالم بسازم که دغدغه مردم است. در نهایت احساس کردم که جای یک فیلم سیاسی در قالب طنز کم است.

پیش از این یک فیلم آمریکایی به نام «مدفون شده» را دیده بودم که فقط یک بازیگر داشت که داستانش در عراق می‌گذشت، اما فیلم با وجود محدودیت لوکیشن و یک بازیگر کشش داشت. ما هم با توجه به این موقعیت و نگاهی که به مسائل سیاسی داریم شروع به نگارش فیلمنامه در قالب طنز کردیم. مرحله بعد از آن انتخاب بازیگر بود. من هم چون از توانمندی و محبوبیت اکبر عبدی اطلاع داشتم، او را برای بازی در نقش اصلی این فیلم انتخاب کردم. کارگردان «آخرین شناسایی» با اشاره به این‌که این فیلم اولین فیلم تک لوکیشن در سینمای جهان است، گفت: اشخاص سیاسی که در این فیلم به آنها اشاره می‌کنیم، با جنبه و سعه صدر با قضیه برخورد کردند که طبیعتا با این برخورد، ارشاد نیز برای ساخت به ما مجوز داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها