شبکه سه برنامه‌هایی همچون «مسابقه 103»، «جُنگ انقلاب» و ویژه‌برنامه «هفت» را برای پخش در دهه فجر تدارک دیده است.
کد خبر: ۷۶۰۱۹۷
ویژه برنامه‌های شبکه 3 برای دهه فجر

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره این برنامه‌ها به‌جام‌جم گفت: سری جدید مسابقه 103 به تهیه‌کنندگی حسین فردرو همزمان با آغاز دهه فجر هر شب از این شبکه پخش خواهد شد.

فضل‌الله شریعت‌پناهی ادامه داد: تلاش شده که سمت و سوی پرسش‌های این مسابقه هم به‌دلیل تقارن با ایام دهه‌فجر با تاریخ انقلاب اسلامی مرتبط باشد.

وی درباره تغییرات سری جدید این مسابقه توضیح داد: به لحاظ چینش شرکت‌کنندگان هم تغییراتی صورت گرفته است. در سری قبل 101 شرکت‌کننده در هر مسابقه حضور داشتند که این تعداد به 103 نفر خواهد رسید. در حال هماهنگی و تعاملاتی هم هستیم که همزمان با پخش مسابقه، علاقه‌مندان بتوانند در داخل منزل و از طریق سایت شبکه در این مسابقه شرکت کنند.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره مجری مسابقه 103 نیز بیان کرد: هنوز به فرد مشخصی نرسیده‌ایم و تا اواسط هفته آینده نظر نهایی خود را اعلام خواهیم کرد، اما همچنان ترجیحمان بر استفاده از ناصر ممدوح است.

وی از پخش برنامه هفت در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: این برنامه هر شب به مدت 150 دقیقه متن و حواشی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را به‌تصویر خواهد کشید.

به گفته مدیر گروه اجتماعی شبکه سه، موضوعات برنامه روزانه «ویتامین 3» این شبکه نیز به ایام دهه فجر و بهمن‌ماه معطوف خواهد شد.

شریعت‌پناهی از «جُنگ انقلاب» به‌عنوان دیگر برنامه درنظر گرفته شده برای ایام دهه فجر نام برد و افزود: در قالب این برنامه و با سفر به ده استان کشور جشن‌های مردمی به مناسبت این ایام برگزار می‌کنیم.

وی درباره مجریان «جُنگ انقلاب» هم توضیح داد: پیشنهاد تهیه‌کننده سیدمحمدرضا حسینی و سیدعلی ضیاء است که به‌طور جداگانه در این شهرها به اجرا بپردازند، اما در این‌باره هم به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه رویکرد برنامه‌‌های دهه فجر این شبکه را امیدآفرینی ذکر کرد و گفت: سیاست‌ها و رویکردهای شبکه با توجه به تعریف جدیدی که برای آن منظور شده و علاوه بر ورزش، تفریح و سرگرمی را در راس امور خود قرار داده؛ شاد، مفرح، جذاب و امیدآفرین خواهد بود.

تهیه‌کننده مسابقه 103 نیز درباره سری جدید آن گفت: موفقیت قسمت‌های پیشین و استقبال بینندگان و درخواست شرکت‌ها و سازمان‌ها ما را بر آن داشت که سری دوم این مسابقه را تولید کنیم.

حسین فردرو از آغاز فیلمبرداری سری جدید مسابقه از ششم بهمن در مجموعه فرهنگی برج آزادی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر سازمان‌ها، افراد یک محله و حتی اعضای خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. وی افزود: در دور جدید مسابقات، برای هر صد تماشاگر حاضر در استودیو سه بار این موقعیت فراهم می‌شود تا به‌پرسش‌ها پاسخ دهند.

این تهیه‌کننده محورهای سوالات مسابقه را اطلاعات عمومی شامل ورزش، اقتصاد، تاریخ، فرهنگ، ادبیات و... ذکر کرد و افزود: در سری جدید مسابقه، قوه قضاییه نیز در طراحی سوالات با ما مشارکت می‌کند. بر همین اساس، پرسش‌هایی در جهت آموزش حقوق اجتماعی و موارد کاربردی در زمینه نظم عمومی طرح شده است.

فردرو آغاز پخش مسابقه را همزمان با آغاز دهه فجر ذکر کرد و ادامه داد: از یک‌روز مانده به آغاز این دهه تا روز پس از آن مسابقه به صورت شبانه پخش می‌شود و سپس به صورت هفتگی نمایش داده خواهد شد تا ایام نوروز که پخش آن شبانه خواهد بود.

وی از پیش‌بینی برنامه‌های هنری در کنار بخش‌های مسابقه خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا برنامه را به سمت و سوی یک جنگ شادی پیش ببریم. این‌گونه مخاطب هم لحظات خوبی را با دیدن مسابقه تجربه خواهد کرد. تهیه‌کننده مسابقه 103 با اشاره به این‌که در 32 کشور جهان برنامه مشابهی تولید و پخش می‌شود، گفت: در سری قبل و از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان و دفعات پخش مسابقه در میان همه کشورها در جایگاه اول قرار داشتیم. آنها در بهترین شرایط توانستند 13 برنامه را در یک فصل تولید کنند، اما ما 200 برنامه را به مخاطبان عرضه کردیم.

فردرو درباره سؤالات قسمت‌هایی که قرار است در ایام دهه فجر پخش شود، توضیح داد: همه سؤالات مربوط به این ایام نیست، اما از دو جنبه به سالروز انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت؛ اول نوع پرسش‌ها و در وهله بعد، با خاطرات و شنیده‌هایی که از سوی خود شرکت‌کنندگان از انقلاب بیان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها