قبل از استارت زدن به آنها فکر کنید

فرقی نمی‌کند، می‌خواهید خودرویتان را استارت بزنید یا هواکش کارگاه خود را روشن کنید، این روزها با توجه به سرد شدن هوا احتمال آسیب رساندن ناخواسته به گونه‌های جانوری خیلی بیشتر از فصل‌های دیگر سال است، زیرا جانورانی مانند گربه برای پیدا کردن مکانی که آنها را در برابر سرمای زمستان حفظ کند، به جاهایی پناه می‌آورند که خیلی از انسان‌ها از آن بی‌خبرند یا دست‌کم نسبت به آنها بی‌تفاوت هستند به همین دلیل زمینه برای وقوع حادثه فراهم می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۹۰۶
قبل از استارت زدن به آنها فکر کنید

برای نمونه گربه‌ها که سال‌هاست به زندگی کنار انسان‌ها عادت کرده‌اند، یاد گرفته‌اند که موتور خودروها در زمستان می‌تواند محل مناسبی برای فرار از سرما باشد، به این شکل که آنها در بیشتر مواقع منتظرند تا انسان‌ها خودروی خود را پارک و خاموش کنند تا بتوانند با وارد شدن به محفظه موتور از حرارت آن برای گرم کردن خود استفاده کنند، اما حادثه زمانی اتفاق می‌افتد که راننده تصمیم می‌گیرد دوباره از خودرویش استفاده کند.

در این زمان ممکن است جانورانی که خود را به نزدیکی موتور خودرو رسانده‌اند، هوشیاری لازم را نداشته و نتوانند بموقع از خود عکس‌العمل نشان دهند.

به همین دلیل هنگام روشن شدن خودرو و به حرکت در آمدن، تسمه و پروانه‌ها با آنها برخورد کرده و آسیب جدی می‌بینند.

باید یادآور شد گربه‌ها و برخی گونه‌های جانوری بجز محفظه موتور خودروها برای فرار از سرما به مکان‌های دیگری نیز پناه می‌برند؛ هواکش پارکینگ، کارگاه و مرغداری‌ها برخی از این مکان‌ها هستند، برای نمونه می‌توان با حادثه‌ای که بتازگی در گرگان اتفاق افتاد و سبب مرگ گربه‌ای جنگلی شد، اشاره کرد؛ ماجرا از این قرار است که کارگر یک مرغداری به محض روشن کردن دستگاه تهویه مرغداری با صدای غیرطبیعی و قطع برق روبه‌رو شد، او پس از بررسی متوجه شد گربه جنگلی بزرگی لابه‌لای پره‌های تهویه هوا گیر کرده و بشدت آسیب دیده است. هرچند ماجرا به محیط‌زیست منطقه اطلاع داده شد، اما به دلیل آسیب‌دیدگی شدید و بر اساس تشخیص دامپزشک، به روش مرگ بدون درد به زندگی گربه جنگلی پایان داده شد.

این در حالی است که جلوگیری از این حادثه زحمت زیادی برای انسان ندارد، زیرا قبل از روشن کردن دستگاه تهویه می‌توان هواکش‌ها را بررسی کرد یا قبل از استارت زدن می‌توان کاپوت خودرو را بالا زد تا از پناه نگرفتن گربه‌ها در این قسمت مطمئن شد یا دست‌کم می‌توان با زدن چند ضربه به بدنه خودرو گربه‌ها را فراری داد تا زخمی نشوند.

آوید طالبیان - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها