گزیده عناوین روزنامه‌های صبح دوشنبه

حاشیه‌سازی با هدف فرار از وعده‌ها

گزیده عناوین روزنامه‌های صبح چهارشنبه

سینــا، نازنین، زهرا، کوثر و دیگران

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون مقصد خارجی گردشگران ایرانی کجاست؟،«سینا» نازنین، زهرا، کوثر و دیگران،آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران به رژیم صهیونیستی تضمین داد،دم خروس فرانسوی،آیا موساد به پاریس حمله کرد؟،چهار کانال خطرساز نفت و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۷۵۹۴۷۵
سینــا، نازنین، زهرا، کوثر و دیگران

خراسان:سینــا، نازنین، زهرا، کوثر و دیگران

«سینا» پسر بچه 4 و نیم ساله که به همراه خانواده اش از روستای حاجی آباد استان آذربایجان برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد آمده بود روز یک شنبه ۷ دی ماه با خودرویی تصادف می کند و به شدت مجروح می شود. پس از انتقال وی به بیمارستان و تایید مرگ مغزی‌اش توسط تیم پزشکی ۲کلیه او به «نازنین» دختر ۸ساله مشهدی و «زهرا» دختر ۱۲ساله بجستانی اهدا شد. همچنین کبد سینا با انتقال به شیراز به دختر ۱۰ساله زابلی به نام «کوثر» پیوند شد.

از تمام خاطراتش، از تمام شیرین زبانی ها، بازی گوشی ها نوازش ها و در آغوش کشیدن ها باید وداع کند، یاد آن روزهایی که او را در آغوش گرفته و با شنیدن صدای ضربان قلبش آرام شده است. روزهایی که صدای خنده های شادمانه اش زندگی را برای او و خانواده اش زیباتر کرده بود، اما امروز دیگر خبری از شادی و صدای خنده های کودکانه «سینا» نیست. امروز او بی حرکت و آرام روی تخت بیمارستان خوابیده و دم و بازدم های نفس گرمش را دستگاهی سرد انجام می دهد و پدرش چنین با او نجوا می کند: «سینا جان» پسرم چقدر سخت است که دیگر نمی توانم خنده های معصومانه و زیبایت را ببینم، چه سنگین است غم فراقت، اما عزیزم از یادها نخواهی رفت زیرا اعضای کوچک بدنت، جانی دوباره به سه کودک بیمار خواهد بخشید و تو را برایمان جاودانه خواهد کرد.

تلفن تحریریه به صدا در می آید و صدایی محزون از آن طرف خط خبر از اهدای عضو کودکی 4.5 ساله در بیمارستان منتصریه مشهد می دهد و می گوید: پدر کودک پس از تحویل جسد به سردخانه بهشت رضا(ع) قصد دیدار با دریافت کنندگان اعضای فرزندش در بیمارستان منتصریه را دارد. برمی خیزم و برای انعکاس عمل انسان دوستانه این خانواده راهی بیمارستان می شوم.

هوا تاریک است و محوطه بیمارستان خلوت، با گذر از نگهبانی بیمارستان پیوند اعضای «منتصریه» وارد لابی بیمارستان می شوم، سکوتی حزن انگیز بر فضا حاکم است. به اطراف نگاه می کنم تا فردی را که با روزنامه تماس گرفته است پیدا کنم. در همین حال جوانی تنومند که پیراهن سیاهی بر تن دارد با صورتی غمبار به من نزدیک می شود. او خود را «حیدری» معرفی می کند، اهل مشهد است، ابتدا گمان می کنم او پدر کودک اهدا کننده عضو است، اما این گونه نیست. او دوست خانوادگی آن هاست. از او سراغ خانواده کودک اهدا کننده عضو را می گیرم که می گوید: حال پدرش بد شده و رفته است آبی به سر و رویش بزند. مردی دیگر که حال روحی مناسبی ندارد به جمع ما می پیوندد، حیدری رو به من می گوید: «حسین» عموی سینا پسر 4.5 ساله اهدا کننده عضو است، «حسین»، عکس پسر زیبایی را در گوشی تلفن همراهش نشانم می دهد و در حالی که اشک از گوشه چشمانش جاری می شود با لهجه آذری می گوید: این عکس «سینا» است. با دیدن عکس پشتم می لرزد و پاهایم سست می شود و بغضی سنگین گلویم را می فشارد. آخر من هم پسری ۵ ساله دارم که بسیار شبیه «سینا» است. در حالی که به عکس زیبای سینا می نگرم. «حیدری» می گوید: پدر سینا آمد مردی چهارشانه که غم فراق فرزندش کمرش را شکسته، چهره ای خسته و غمزده اما مانند کوه سبلان استوار به جمع ما می پیوندد. «حیدری» رو به من می کند و می گوید: «سینا» به همراه خانواده اش از روستای حاجی آباد شهر مراغه در استان آذربایجان برای زیارت حضرت امام رضا(ع) به مشهد آمده بودند که متأسفانه خودرویی در مشهد با سینا تصادف می کند. وی درباره این حادثه می افزاید: «سینا» به همراه خانواده اش روز یک شنبه ۷ دی ماه به قصد تشرف به حرم مطهر آقا علی بن موسی الرضا(ع) از محل اقامتشان در مشهد (خیابان طبرسی) خارج می شود که متأسفانه خودروی هیوندایی با سرعت بالا در این کوچه ۶-۸ متری با سینا برخورد و او را مجروح می کند، در حالی که «سینا» بی هوش شده بود او را به بیمارستان امدادی مشهد منتقل می کنند و در آن جا تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرد.

وداع پدر با تنها فرزندش

وی ادامه می دهد: یک هفته بعد از بستری شدن «سینا» در بیمارستان امدادی از بیمارستان تماس گرفتند و گفتند که پزشک معالج می خواهد با پدر سینا صحبت کند. پس از ورود به بیمارستان ما را به اتاقی راهنمایی کردند، آن جا دکتر به پدر سینا اعلام کرد که سینا دچار مرگ مغزی شده است. وی اضافه می کند: پدر و عموی سینا با شنیدن این خبر در حالی که به شدت گریه می کردند از اتاق خارج شدند، دکتر مرا در اتاق نگه داشت و گفت: سینا دیگر برنمی گردد اما می تواند با اهدای عضو ۳ کودک را زنده نگه دارد و خانواده هایی را از رنج و عذاب نجات دهد. اگر می توانید پدر و مادر کودک را راضی کنید تا این کار خیر و انسان دوستانه را بپذیرند. حیدری می افزاید: ابتدا که با پدرش صحبت کردم زیاد با پیوند اعضا موافق نبود اما وقتی متوجه شد جان ۳ کودک با اهدای اعضای سینا نجات پیدا می کند به این کار راضی شد و موافقت مادر و دیگر اعضای خانواده را نیز جلب کرد. وی اضافه می کند: قبل از عمل اهدای عضو، پدرش برای آخرین بار برای ملاقات سینا که تنها فرزندش بود به بیمارستان آمد اما مادرش طاقت دیدن این صحنه و وداع با سینا را نداشت. گفتنی است ۲ کلیه سینا به ۲ دختر ۸ و ۱۲ ساله به نام های نازنین و زهرا در بیمارستان منتصریه پیوند زده شد و کبد سینا را به شیراز برای پیوند به دختر ۱۰ ساله ای به نام کوثر انتقال دادند.

اشک های یک پدر

در حالی که به زمین خیره شده و بغض گلویش را می فشرد از او درباره خصوصیات فرزندش سوال کردم. سلام ا... پدر سینا آهی کشید و بسیار آرام گفت: «سینا خوب بود، خیلی خوب بود» اشک از گوشه چشمش سرازیر می شود... بغض خود را با آهی فرو می خورد و ادامه می دهد: «سینا» 4.5 سال بیشتر نداشت و پسری بسیار آرام و مودب بود و شب ها سرش را بر روی سینه من می گذاشت و می خوابید او خیلی خوب بود و باز قطره اشکی و آهی دیگر. پدر «سینا» که به فارسی تسلط کافی ندارد با لهجه آذری ادامه می دهد: سینا رفت اما راضی هستم که رفتنش بی فایده نبود و جان ۳ کودک و خانواده هایی را از نگرانی و رنج نجات داد. سینای من موقعی که به زیارت حضرت رضا(ع) می رفتیم بسیار با علاقه همراه ما می آمد و با زبان کودکانه اش برای همه دعا می کرد و از امام رضا(ع) برای بیماران شفا می خواست.

یک درخواست جدی

پدر سینا با این که دیگر توان سخن گفتن درباره سینای عزیزش را نداشت با این حال در شرایطی از رانندگان به خصوص جوانان درخواست کرد که هنگام رانندگی دقت کنند و با سرعت بالا به ویژه در خیابان ها و کوچه های فرعی رانندگی نکنند و باعث داغدار شدن خانواده ها نشوند.

دیدار با گیرندگان اعضا

پس از گفت وگو با پدر سینا یکی از کارکنان بیمارستان منتصریه وارد اتاق شد و گفت: می توانیم برای دیدن کودکانی که کلیه های «سینا» به آن ها پیوند شده به بخش مراقبت های ویژه برویم. به سمت بخش مراقبت های ویژه می رویم. از پشت شیشه دو دختر کوچک را که هنوز بی هوش هستند به پدر و عموی سینا نشان می دهند، پدر «سینا» به آن ها خیره می شود. به او لباس ویژه بخش را می دهند و او به سمت تخت دخترکانی که معصومانه روی تخت خوابیده اند می رود و آن ها را نوازش می کند و آرام می گرید. مادران ۲ کودک که کلیه های سینا به آن ها پیوند شده نمی دانند او پدر همان کودک 4.5 ساله ای است که جان فرزندانشان را نجات داده است به همین دلیل مات و مبهوت او را نگاه می کنند و او نیز فقط به کودکان نگاه می کند.

سینا برای ما زنده است

وقتی سلام ا... از بخش خارج می شود به مادران ۲ کودک می گویم مردی که به ملاقات فرزندانتان آمده بود پدر «سینا» بود شوکه می شوند و اشک در چشمانشان حلقه می زند. مادر نازنین دختر ۸ ساله مشهدی می گوید: نمی دانم خوشحال باشم یا ناراحت! خانواده بسیار بزرگواری هستند و ایثار کردند. نمی دانید ما در طول چند سالی که نازنین بیمار بود چه عذابی کشیدیم.

وی می افزاید: ما هر روز نازنین را برای انجام دیالیز به مراکز درمانی انتقال می دادیم و با بزرگواری خانواده «سینا» زندگی دوباره ای به دخترمان داده شد که هیچ وقت یاد این کودک و ایثار خانواده او را فراموش نمی کنیم و دعاگوی آن ها هستیم و از خدا می خواهیم به پدر و مادر بزرگوارش صبر و اجر عنایت کند. مادر «زهرا» نیز که از این بزرگواری و صبوری پدر و مادر «سینا» اشک در چشمانش جمع شده، می گوید: نمی دانم چه بگویم، چگونه از آن ها تشکر کنم، آن ها دختر مرا فرزند خود بدانند و از جانب ما به پدر و مادر سینا بگویید، سینا هر روز در مقابل چشمان ما زنده است و یاد او را گرامی می داریم. «سینا» زنده است و جان ۳ کودک را نجات داده است ما تا عمر داریم دعاگوی خانواده او خواهیم بود زیرا ما و کودکانمان را از درد و رنجی بسیار زیاد نجات دادند و حتماً اجری عظیم نزد پروردگار مهربان خواهند داشت.

سینا مهربان بود

و اما چقدر سخت است وداع با کودکی مهربان و شیرین سخن به خصوص برای یک مادر. مادر «سینا» که در زمان تنظیم گزارش در مشهد حضور نداشت برای «زندگی سلام» پیغامی کوتاه فرستاد: سینای من بسیار مهربان بود من اعضای فرزندم را اهدا کردم تا کودکان دیگر زنده بمانند و مادران آن ها داغدار نشوند. «سینا» عزیز دل من بود و تنها فرزندم. اعضای او را اهدا کردیم تا یادش همیشه زنده بماند و درد و رنجی از خانواده های دیگر کم کند.

جام جم

- فرصتی دوباره برای 1+5
- مقصد خارجی گردشگران ایرانی کجاست؟
- والیبالیست‌های ایران با «درنا» به لیگ جهانی می‌روند
- ابرهای بارور در راه است

خراسان

- 1 + 5منطقی نباشدضررمی‌کند
- رایزنی با روسیه و مذاکره با عراق برای احیای نفت
- «سینا» نازنین، زهرا، کوثر و دیگران

کیهان

- یک روز قبل از آغاز مذاکرات ظریف و کری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران به رژیم صهیونیستی تضمین داد
- سازمان حج و زیارت اعلام کرد ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع 3 تا 5 بهمن ماه
- عقب‌‌نشینی آشکار واشنگتن آمریکا : حضور بشار اسد در مذاکرات ضروری است
- تشییع پیکر شهید مهدی نوروزی مدافع حرم مطهر عسکریین(ع)

جمهوری اسلامی

- رئیس جمهور:دولت به هیچ قیمتی در مبارزه با فساد عقب نشینی نخواهد کرد
- «شارلی ابدو» مجددا با اسلام‌ستیزی می‌آید
- درخواست 40 شرکت آمریکایی، اروپایی و آسیایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز ایران
- معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:آغاز پرداخت وام 50 میلیون تومانی ساخت بافت‌های فرسوده

رسالت

- برخی سلمان و ابوذر را فقط برای دوران خطر می خواهند
- وقتی دشمن از کارمان خوشحال می‌شود مطمئن باشیم خطا رفته‌ایم
- تلاش مشارکتی‌ها برای اخذ مجوز با استفاده از مهره‌های سفید
- ایران به سمت از بین بردن اثرگذاری نفت در رفتارهای سیاسی حرکت می‌کند

سیاست روز

- دم خروس فرانسوی
- رئیس‌جمهوری در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر:نیروگاه اتمی بوشهر مظهر ایستادگی یک ملت است
- روزهای سخت تئاتر فجر
- تشدید بازداشت مخالفان آل‌سعود

وطن امروز

- حسن روحانی این بار صراحتا با آوردن نام توطئه‌کنندگان، از خیانت نفتی انتقاد کرد
- آیا موساد به پاریس حمله کرد؟
- واکنش رجبی‌دوانی به سخنان برخی درباره برخورد رحیمانه پیامبر پس از فتح مکه کاش مانند «وحشی» توبه می‌کردند
- نگاهی به سومین توپ طلای رونالدو

حمایت

- دعوای زرگری کاخ سفید و کنگره درباره تحریم های جدید علیه ایران
- دادگاه تجدیدنظر حکم حبس مبارک و فرزندانش را لغو کرد آزادی فرعون مصر قوت گرفت!
- مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری: قانون ثبت شرکت‌ها برای تمام افراد یکسان است
- با ادامه سقوط قیمت نفت توافق شد؛ کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی

ایران

- ضیافت بزرگ برای سرمایه‌گذاران خارجی
- روحانی در مرکز هسته‌ای ایران
- واقعیت بازار نفت از زبان استاد ایرانی دانشگاه امریکا
- مرکل در راهپیمایی مسلمانان آلمان

ابتکار

- روحانی: 1+5 منطق و سرعت عمل در پیش نگیرد، ضرر می کند
- مطهری ماجرای سخنرانی جنجالی‌اش در مجلس را شرح داد؛ پس‌لرزه‌های یک نطق
- رضایی: در جلسات همگرایی اصولگرایان شرکت نمی‌کنم
- شاکیان خطاب به رئیس قوه قضائیه مطرح کردند؛ درخواست محاکمه علنی سعید مرتضوی

مردم سالاری

- درخواست 40 شرکت آمریکایی، اروپایی و آسیایی
- هشدار رئیس‌جمهور: دوران تهدید و تحریم ایران سپری شده است
- وزیر دادگستری: قصد نداریم با مسامحه از کنار مساله فساد عبور کنیم
- ملت ذره‌ای از خواسته‌های به حق خود کوتاه نمی‌آید

ابرار

- عنوان جوانان از سر در وزارتخانه ورزش و جوانان حذف شود
- کشاورزان در حال ورشکستگی هستند
- کری:پاکستان باید های تروریستی با همه گروه مقابله کند
-رییس جمهور:دوران تهدید و تحریم ایران سپری شده است

راه مردم

- دست‌های پشت پرده‌ای که نمی‌گذارند اینترنت ملی بیاید
- «راه مردم» ازافزایش تخریب آثار تاریخی گزارش می دهد به نفت تکیه کنیم یا میراث فرهنگی ؟!
- ایران و آمریکا امروزپشت میز مذاکره
- بانک‌پاسارگاد، برگزیده سازمان غیردولتی حامی پژوهش شناخته‌شد

دنیای اقتصاد

- چهار کانال خطرساز نفت
- هشدار روحانی به 1+5 درباره تسریع در مذاکرات
- برج‌سازی به اعماق پایتخت رفت
- بورس پس از یک صعود، برگشت دوئل ریسک‌گریزان با ریسک‌پذیران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها