جان مک کین، سناتور مشهور آمریکایی می‌گوید دولت اوباما با گروه تروریستی داعش همکاری می‌کند. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری «الیوم الثامن»، مک کین روز دوشنبه، تاکید کرد ائتلاف بین‌المللی با توجه به سیاستی که رهبری این ائتلاف برای مبارزه با داعش در پیش گرفته است، نمی‌تواند آن را نابود کند.
کد خبر: ۷۵۸۹۱۲

مک کین با بیان این که داعش با وجود حملات هوایی با هدف متوقف کردن گسترش نفوذش در خاورمیانه پیروزی‌هایی به‌دست آورده است، خاطرنشان کرد: تصمیمات باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا موجب ایجاد پایگاه برای داعش در منطقه شده است و اوباما با گروه داعش همکاری زیادی دارد.

شایان ذکر است سناتور جان مک کین پیش از این در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها تاکید کرده بود، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مکان حضور ابوبکر البغدادی رئیس داعش را می‌داند و پیش از انتخابات سال 2016 آمریکا وی را خواهد کشت.

روز شنبه در خبری آمده بود که سه هواپیمای آمریکایی در حوض سنسل واقع در استان دیاله عراق که تحت کنترل داعش است، فرود آمده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه المعلومه، هدف از این فرود، ارسال تجهیزات برای داعش بوده است. چندی پیش نیز در خبرها آمده بود که تعدادی هواپیمای آمریکایی برای گروه داعش تجهیزات ارسال کرده‌اند. در حالی که بسیاری از کارشناسان مسائل منطقه معتقدند گروه تروریستی داعش دست‌پرورده آمریکا و هم‌پیمانان غربی و عربی این کشور است، واشنگتن با همراهی متحدانش، از چند ماه قبل حملات هوایی محدودی را به‌عنوان مبارزه با این گروه تروریستی در خاک عراق و سوریه اجرا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها