لینکلن هم امسال مدل جدید MKX را به عنوان یک خودروی کراس اوور بر اساس مدل مفهومی که سال گذشته در نمایشگاه پکن رونمایی کرده بود، معرفی خواهد کرد البته مدل تولیدی MKX کمی از عناصر افراطی نسخه کانسپت فاصله گرفته است.
به عنوان مثال چراغها کمتر عجیب و غریب هستند و کمی پایینتر آمدهاند.
جلو پنجره انحصاری لینکلن شامل دو بال مشبک است که چراغ های جلو را نیز دربر گرفته است.
گلگیرهای عضلانی و خطوط بدنه به ارائه تصویری اسپرت و قدرتمند از این خودرو کمک میکنند.
سقف پانورامای شیشهای، ضربهگیرهای کرومی در پهلوها، چرخهای آلیاژی بزرگ، اسپویلر سقفی عقب، اگزوز دوتایی و چراغهای عقب به هم پیوسته از دیگر نکات طراحی این خودرو میباشند.
فضای داخلی این مدل هم مانند هر مدل دیگر لینکلن به نظر میرسد. شاید تنها قسمت نامطلوب آن، پوشش پلاستیک سخت کنسول وسط باشد.
کلیدها و دکمههای زیاد هم در ابتدا باعث گیجی میشوند. با این وجود فضای داخلی بسیار شیک و دلپذیر طراحی شده است.
لینکلن MKX ابعادی متوسط دارد و طراحی آن هم مشابه برادر بزرگتر یعنی MKC میباشد. شالوده و اساس این خودرو بر روی پلتفرم فورد اِج بنا شده است.
پیشرانه 2.7 لیتری V6 اکوبوست فورد با کمک توربوشارژر دو مرحله ای، بیش از 325 اسب بخار نیرو و 508 نیوتن متر گشتاور را در اختیار این خودرو قرار میدهد.
انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته خودکار به هر چهرا چرخ صورت میپذیرد.
در این خودرو از یک سیستم فرمان تطبیقی و سیستم تعلیق با میرایی کنترل شونده دائمی و در سه حالت قابل تنظیم عادی، راحت و اسپرت، دوربینهای نمایشگر 360 درجه و سیستم بروز شده MyLincolnTouch استفاده شده است.
لینکلن MKX مدل 2016 در واقع یکی از امیدوارکنندهترین خودروهای این شرکت است. اگر این خودرو بتواند جذابیت های مناسبی نسبت به مدل اِج ایجاد کند، احتمال موفقیت آن نیز در بازار بسیار بالا خواهد بود.(پدال)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد