پسر جوان زمانی که از زندان آزاد می‌شد کسی تصور نمی‌کرد او نقشه هک حساب بانکی هزاران نفر را در ذهن دارد و می‌خواهد این بار به آرزوهایش برسد.
کد خبر: ۷۵۸۱۹۶

به گزارش جام‌جم، پسر بیست‌وچهار ساله پس از آزادی تصمیم گرفت این بار تنها به فعالیت مجرمانه‌اش ادامه دهد تا پلیس نتواند او را به دام بیندازد. او با اجرای نقشه‌ای حساب شده قصد داشت خیلی زود به آرزوهای خود برسد، اما با پول‌های سرقتی توانست فقط به یکی از آرزوهای خود یعنی داشتن خودروی مدل بالا دست یابد.

ماموران پس از طرح شکایت‌های مشابه در پلیس فتا در جریان فعالیت این مجرم اینترنتی قرار گرفتند. بررسی چهار شکایت مشابه نشان می‌داد متهم از شهریور ماه اقدام به برداشت پول از حساب قربانیان کرده است. کارآگاهان برای افشای راز این پرونده به بررسی نقاط مشترک این چهار شکایت پرداختند. برنده شدن در قرعه‌کشی تلفن همراه تنها نقطه مشترک شاکیان بود. چهار قربانی پیامکی دریافت کرده بودند که در آن اعلام شده بود برنده یک دستگاه گوشی تلفن همراه گرانقیمت شده‌اند. در این پیامک از آنها خواسته شده بود طی 24 ساعت آینده با مراجعه به سایت «رهگیری» برای دریافت هدیه خود اقدام کنند.قربانیان در این باره گفتند: وقتی وارد سایت شدیم از ما خواسته شد برای دریافت هدیه 6000 تومان واریز کنیم تا گوشی تلفن همراه به آدرسمان ارسال شود.

از صفحه پرداخت بانک که در سایت قرار داشت اقدام به پرداخت 6000 تومان کردیم، اما هیچ پولی از حسابمان کسر نشد و بعد از مدتی این موضوع را فراموش کردیم.ماموران با کشف این سرنخ، تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و به بررسی این سایت پرداختند. تحقیقات نشان می‌داد متهم با ارسال پیامک با پیش شماره‌های 1000، 2000 و 3000 مدعی شده بود طعمه‌هایش در قرعه‌کشی اپراتور تلفن همراه برنده شده‌اند و با راه‌اندازی یک سایت بانکی به بهانه پرداخت هزینه ارسال هدیه مشخصات حساب مشتریان بانک را به‌دست آورده و از آن برداشت می‌کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این باره می‌گوید: با طرح چهار شکایت خصوصی و شکایت بانکی که صفحه پرداخت آن جعل شده بود، به بررسی موضوع پرداختیم و هفته گذشته متهم در خانه‌اش در تهران شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی سیستم رایانه متهم، مشخص شد او به این شیوه حساب بانکی 1508مشتری بانک را هک کرده و علاوه بر تهران تحت تعقیب پلیس شش استان دیگر هم هست.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان ادامه داد: متهم در چهار فقره سرقت در تهران موفق به برداشت 11 میلیون و 500 هزار تومان از حساب مشتریان بانک شده بود، اما در بازجویی‌های ابتدایی گفته بود به این شیوه 70 میلیون تومان در سراسر کشور سرقت کرده که احتمال می‌دهیم مبلغ سرقت بیش از این میزان باشد.وی افزود: ما پیش از این درباره فعالیت غیرقانونی سایت رهگیری هشدار داده بودیم، اما برخی هموطنان بخصوص در شهرهای دیگر به این هشدار توجه نکرده و با وسوسه دریافت تلفن همراه گرانقیمت به این سایت مراجعه کرده بودند. دختر جوانی نیز با متهم اصلی همکاری داشت که او هم از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد.

زندان به جای دانشگاه

پسر جوان وقتی نتوانست دیپلم خود را بگیرد رفتن به دانشگاه را برای همیشه فراموش کرد و تصمیم گرفت وارد بازار رایانه و نرم افزار شود. او به خاطر هوش بالا توانست در کارش موفق شود و زمانی که 22سال داشت وارد یک شبکه مجرمان رایانه‌ای شد و در جریان همکاری با این باند، پول خوبی به‌دست آورد.متهم سال 91 همزمان با شناسایی باند از سوی پلیس، دستگیر و پس از محاکمه روانه زندان شد. زندان برای او درس عبرتی نبود و پس از آزادی تصمیم گرفت به روش فیشینگ فعالیت مجرمانه‌اش را ادامه دهد.او درباره شگردش به جام‌جم می‌گوید: بعد از دستگیری در سال 91 متوجه شدم فعالیت به صورت باندی باعث می‌شود زودتر دستگیر شوم به همین دلیل این بار خانه‌ای حوالی مرکز شهر اجاره و با تهیه پنل ارسال پیامک انبوه و طراحی سایت، کارهای مجرمانه خود را آغاز کردم. در این مدت بیشترین برداشتی که انجام دادم چهار میلیون تومان بود و اغلب قربانیان اهل شهرستان بودند. برای فریب آنها عکسی از یک تلفن همراه گرانقیمت و یک تبلت را به عنوان جایزه در سایت قرار دادم.

می‌دانستی پلیس تعقیبت می‌کند؟

بله. یک شب در قهوه‌خانه در حال قلیان کشیدن بودم که مجری تلویزیون اعلام کرد سایت رهگیری جعلی و برای کلاهبرداری است. با شنیدن این موضوع سریع به خانه آمده و برای انتقام از حساب چهار نفر برداشت کردم.

با پول‌های سرقتی چه‌کاری می‌کردی؟

تصور می‌کردم می‌توانم پولدار شوم و به تمام آرزوهایم برسم، اما فقط توانستم یک خودروی مدل بالا بخرم و قبل از رسیدن به دیگر آرزوهایم دستگیر شدم. در جریان تحقیقات ماموران مشخص شد دختر جوانی نیز با مجرم اینترنتی همکاری داشته که او هم پس از دستگیری به همدستی در برداشت پول‌های سرقتی اعتراف کرده است.

پسر جوان درباره نقش این دختر در جرایمش گفت: من و دختر جوان به هم علاقه‌مند بودیم. او سر رشته‌ای از رایانه نداشت و با شناسایی افراد فقیر کارت عابر بانک آنها را می‌خرید. من هم پس از برداشت، پول را به این کارت‌ها واریز می‌کردم. برای این‌که ردی از خود باقی نگذاریم، دختر مورد علاقه‌ام با پول‌های سرقتی طلا و دلار می‌خرید.در حال حاضر متهمان با دستور قاضی دادسرای ناحیه 31 تهران در اختیار پلیس فتا قرار دارند و تحقیقات در خصوص دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

هشدار مهم

رئیس پلیس فتای تهران در این باره به هموطنان هشدار داد: به هیچ عنوان به پیامک‌های برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها توجه نکنید و اگر قرعه‌کشی از طرف اپراتورهای تلفن همراه صورت گیرد برندگان در سایت این شرکت‌ها اعلام می‌شوند. همچنین به تمام دارندگان کارت‌های عابر بانک توصیه می‌شود با توجه به فعالیت چند باند اینترنتی در کشور، همین امروز رمز‌های اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند و هنگام استفاده از خدمات اینترنتی از واقعی بودن سایت اطمینان پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها