رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که قیمت‌های پایین بنزین در این کشور به طور قطع مدت زیادی دوام نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۸۱۶۷

قیمت بنزین در این کشور از هر گالن 3 دلار و 68 سنت به کمتر از 2 دلار رسیده است. با این حال این هشدار را می‌توان به منزله احتمال افزایش قیمت نفت در آینده‌ای نزدیک در نظر گرفت.

به گزارش شانا، باراک اوباما در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه خبری دیترویت نیوز ضمن هشدار به مصرف‌کنندگان آمریکایی درباره موقتی بودن بنزین ارزانقیمت، حمایت خود را از خودروهای کوچک و کم‌مصرف اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بشدت به مصرف‌کنندگان آمریکایی پیشنهاد می‌کنم که درباره چگونگی کاهش مصرف بنزین بیندیشند زیرا به نفع محیط زیست و درآمد خانواده است و چنانچه به عادت‌های پیشین خود بازگردند، با افزایش ناگهانی بهای بنزین به سه دلار و ٥٠ سنت دیگر خشنود نخواهند بود.

وی با اشاره به این که مردم می‌توانند از کاهش قیمت‌های بنزین بهره ببرند، نسبت به موقتی بودن این موضوع هشدار داد و گفت که مردم آمریکا با پس‌انداز پول می‌توانند خودروی جدید یا وسیله جدید بخرند.

اوباما گفت: مردم آمریکا نباید تصور کنند که تقاضای نفت چین، هند و همه کشورهای نوظهور ثابت می‌ماند. آمارهای نفوس و مسکن نشان می‌دهند که تقاضا در حال افزایش است و در بلند‌مدت رشد تقاضای نفت از عرضه سریع‌تر خواهد بود، بنابراین باید درباره سیاست‌های انرژی خود هوشمندانه عمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها