مرگ سالانه 183 هزار نفر به دلیل مصرف مواد مخدر

21 درصد معتادان، تحصیلات عالی دارند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: 26 درصد از معتادان کشور آلوده به ماده افیونی شیشه هستند که عوارض و پیامدهای وخیمی را در سلامت روانی و جسمی معتاد دارد.
کد خبر: ۷۵۷۹۴۱
26 درصد معتادان کشور آلوده به شیشه هستند

«همایون هاشمی » روز شنبه در کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در اراک افزود: شیشه از گروه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی است که نسبت به مواد مخدر سنتی عوارض عمیق و جدی تری دارد و مهار روند رو به رشد آن نیازمند کار جهادی است.

وی ادامه داد: آمارها بیانگر وجود حدود یک و نیم میلیون معتاد در کشور است که باید در سایه نهضت آگاهی رسانی مصونیت و پیشگیری از گرایش افراد به مواد مخدر به ویژه شیشه را در جامعه بالا برد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: لزوم برنامه ریزی های آموزشی متناسب با نیازهای معتادان و آسیب دیدگان از این آن از اولویت های اساسی سازمان بهزیستی است.

هاشمی بیان کرد: اعتیاد علاوه بر آثار زیانبار اجتماعی و فرهنگی حدود پنج میلیون نفر را به صورت مستقیم درگیر خود کرده و خانواده ها با دامنه ای از آسیب های آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی اضافه کرد: پیشگیری مبتنی بر جامعه با استفاده از ابزار آگاهی بخشی از مهمترین راهکارهایی است که می تواند در مهار معضل خانمان برانداز اعتیاد موثر باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود:هرچه میزان آگاهی عمومی جامعه افزایش یابد ، دستگاه های حاکمیتی و مرتبط با ناهنجاری اعتیاد در پیشبرد اهداف خود موفق تر عمل خواهند کرد.

هاشمی اظهار کرد: واکسیناسیون اجتماعی جامعه علیه اعتیاد تنها با فراگیری آگاهی بخشی عمومی از سوی رسانه های پویا شکل می گیرد .

وی اضافه کرد: با افزایش سطح هوشیاری و آگاهی عمومی جامعه نسبت به وظایف حاکمیتی بهزیستی می توان بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد را مدیریت کرد.

مدیرکل امور پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز در سخنانی گفت: روند اعتیاد در کشور به گونه ای است که باید از برنامه های آموزش محور در راستای کاهش آسیب های ناشی از آن بهره گرفت.

«محسن روشن پژوه» در ادامه بیان کرد: رسانه های جمعی نوشتاری، دیداری و فضاهای مجازی اطلاع رسان با توجه به رسالت خطیر خود می توانند یاریگر سازمان بهزیستی در کاهش اعتیاد باشند.

وی افزود: سازمان بهزیستی بدون یاری بدنه اجتماع به ویژه خانواده ها قادر به ارایه خدمات مناسب نخواهد بود.

سرپرست سازمان بهزیستی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: برای بهبود کیفیت خدمات قابل ارایه به معتادان شیشه ، 45 واحد آموزشی سیار و 80 واحد ثابت در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند.

دکتر« بهروز رفیعی» بیان کرد: 30 موسسه مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی را در پیگیری اهداف خودیاری می دهند.

وی افزود: دولت در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی همواره دست یاری خود را به سوی تشکل های غیردولتی گشوده و در این راه از همه توان خود استفاده خواهد کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها