مالباخته هنگام دریافت ‌پول خود به اتهام مزاحمت دستگیر شد

دردسرهای کلاهبرداری تلفنی برای مرد ساده‌لوح

مرد جوان زمانی که برای دریافت جایزه مقابل دستگاه عابربانک می‌رفت، نمی‌دانست علاوه بر سرقت سه میلیون تومان از حسابش به اتهام مزاحمت تلفنی هم دستگیر می‌شود.
کد خبر: ۷۵۷۸۲۲
دردسرهای کلاهبرداری تلفنی برای مرد ساده‌لوح

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از مردی به اتهام مزاحمت‌های تلفنی شکایت کرد و گفت: مدتی است مردی تلفنی مزاحمم می‌شود. نمی‌دانم او چه کسی است و با چه انگیزه‌ای این کار را انجام می‌دهد. مرد مزاحم در آخرین پیامکش مدعی شد که مبلغ سه میلیون تومان از پول‌هایش به حسابم واریز شده است، سپس با تهدید از من می‌خواست هر طور شده این پول را به حساب وی واریز کنم، در غیر این صورت زندگی‌ام را نابود می‌کند.

وی ادامه داد: پس از این تهدید به بانک رفتم و موجودی حسابم را بررسی کردم که متوجه شدم گفته‌های مرد مزاحم صحت دارد و سه میلیون تومان به حسابم واریز شده است، حسابم را مسدود کردم و تصمیم گرفتم شکایت کنم.

با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات پلیس در این رابطه آغاز شد مرد مزاحم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که سرانجام چند روز پیش کارآگاهان موفق به دستگیری او در یکی از محله‌های تهران شدند.

متهم با انتقال به دادسرا مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: زن شاکی را نمی‌شناسم و قصد مزاحمت برای او نداشتم. یک ماه قبل مردی با من تماس گرفت و مدعی شد در قرعه کشی شرکت آنها برنده سه میلیون تومان شده‌ام و برای دریافت جایزه باید مقابل عابربانک بروم. زمانی که مقابل دستگاه خودپرداز رفتم، او با تلفنم تماس گرفت و خواست زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهیم که بر اساس خواسته او عمل کردم. بعد از دقایقی در تماس بعدی عنوان کرد که پول جایزه به حسابم واریز شده اما تا دو روز حق برداشت آن را ندارم.

این مرد ادامه داد: در سومین روز زمانی که موجودی حسابم را بررسی کردم، معلوم شد به جای این‌که پولی واریز شود، بیش از سه میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. با شماره مردی که قرار بود پول را واریز کند، تماس گرفتم که این شماره خاموش بود. بنابراین به بانک رفتم که یکی از کارمندان پس از بررسی وضع حسابم اعلام کرد پول به حساب چند نفر و سپس به حساب یک زن واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: شماره صاحب حسابی که پول به آن واریز شده بود را از بانک گرفتم. گمان بردم این زن هم با مرد سارق همدست است. بنابراین چند باربه او پیامک زدم و از او خواستم تا پول سرقتی را به حسابم واریز کند، در غیر این صورت از او شکایت می‌کنم. سپس شروع به تهدید کردم تا شاید بترسد و پولی که از من سرقت شده را پس دهد، اما او حاضر به این کار نبود. بنابراین به پلیس تهران مراجعه کردم و ماجرای کلاهبرداری را اطلاع دادم.

با ثبت اظهارات وی، ماموران برای بررسی صحت گفته‌هایش به تحقیق از پلیس آگاهی تهران پرداختند که مشخص شد گفته‌های این مرد صحت دارد و در رابطه با سرقت پول‌هایش شکایت کرده است. با هماهنگی قضایی قرار شد پول سرقتی از حساب زن جوان برداشت و به حساب مرد مالباخته واریز شود و شاکی زن نیز زمانی که متوجه شد مرد مالباخته سوء نیتی نداشته و ناخواسته برای وی ایجاد مزاحمت کرده است، او را بخشید و رضایت داد.

این در حالی است که تحقیقات پلیس نشان می‌داد فردی که مرد مالباخته را فریب داده و با نفوذ به حساب وی پول‌هایش را دزدیده است، با همان ترفند افراد دیگری را هم در شهر تهران فریب داده و به کلاهبرداری از آنها دست زده است.

بنابراین وی به اتهام کلاهبرداری‌های سریالی تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفته تا با دستگیری وی راز دیگر جرایمش برملا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها