امدادرسانی به 290 نفر گرفتار در برف و کولاک در اردبیل

کاهش ۲۵ درجه ای دما در اردبیل

نخستین برف زمستانی ، که هم اکنون در برخی نقاط " اردبیل" آغاز شده، همراه با کاهش شدید دما، تا شنبه ادامه خواهد داشت. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از امدادرسانی به 290 نفر گرفتار در برف و کولاک دیشب خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۴۸۱
کاهش ۲۵ درجه ای دما در اردبیل

کارشناس هواشناسی استان اردبیل ، در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت : "نخستین بارش برف زمستانی" را ساکنان اردبیل امروز تجربه می‌کنند که این بارش همراه با کاهش دما و یخبندان شدید تا شنبه تداوم خواهد یافت.

همتی افزود : این سامانه بارشی که تا سه روز آینده خودنمایی می‌کند، جمعه با اوج بارش‌ها ،کولاک و یخبندان و کاهش 25 درجه ای دما اتفاق می افتد که شنبه نیز این بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه دارد ولی از یکشنبه هفته آینده هوای صاف تا نیمه ‌ابری گاه با افزایش ابر و افزایش وزش باد تا اواسط هفته ادامه دارد.

اداره کل راه و شهرسازی و همچنین شهرداری اردبیل نیز از هموطنان خواستند تا ضمن مراقبت‌های لازم، از عبور و مرور غیرضروری در این روزها خودداری کنند.

دمای فعلی شهر اردبیل 1 درجه سانتیگراد زیر صفر است .

شهر نمین ، با 4 درجه سانتیگراد زیر صفر و" بیله سوار" با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان اردبیل هستند.

امدادرسانی به 290 نفر گرفتار در برف و کولاک در اردبیل

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از امدادرسانی به 290 نفر گرفتار در برف و کولاک دیشب خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن صادقی با اعلام این خبر، افزود: این تعداد افراد با 70 خودرو گرفتار شده بودند که نجاتگران هلال‌احمر به کمک آنها شتافتند.

به گفته این مسئول این خودروها در محور مواصلاتی خلخال به اسالم (گردنه الماس) گرفتار برف و کولاک شده بودند.

صادقی با بیان اینکه دو تیم عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به مسافران گرفتار شده در برف و کولاک این محور مواصلاتی امدادرسانی کردند، گفت: این تیم‌ها با حضورشش نفر نیروی نجاتگر و با دو دستگاه آمبولانس به کمک هموطنان گرفتار شده در برف و کولاک شتافتند.

وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین 10 نفر از گرفتارشدگان را اسکان اضطراری دادند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل این امدادرسانی در راستای کمک، هدایت و بستن زنجیرچرخ بوده و لزومی به اسکان یا تغذیه ضروری نبود.

وی با یادآوری آمادگی نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل برای امدادرسانی اضافه کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت استان اردبیل برای امدادرسانی در تمامی ساعات شبانه‌روز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

صادقی با اشاره به ضرورت همکاری مردم با نیروهای امداد رسان جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: شهروندان می توانند با شماره 112 تماس گرفته و حوادث را برای امدادرسانی به جمعیت هلال‌احمر اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها