متهمان به دلیل ضرب و جرح می‌توانند از ماموران شکایت کنند

رسانه‌ها اسیدپاش اصفهان را فراری دادند

معاون امور زنان ریاست جمهوری خبر داد:

پیشنهاد تشکیل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که گزارش مربوط به اسیدپاشی‌های اخیر را به رئیس‌جمهور ارائه داده‌ایم، گفت: پیشنهاد تشکیل انجمن حمایت از قربانیان و تشکیل صندوق حمایت از این افراد در حال بررسی بوده و قرار است سازوکارهای لازم برای آن اندیشیده شود.
کد خبر: ۷۵۷۲۳۴
پیشنهاد تشکیل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی

شهیندخت مولاوردی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به لزوم ارائه لایحه تشدید مجازات اسیدپاشی افزود: معاونت حقوقی ریاست جمهوری با همکاری قوه قضاییه در حال انجام کارهای کارشناسی در این ارتباط است که امیدواریم مجازات اسیدپاشی تشدید شود.

وی در مورد اقدامات دولت و معاونت حقوقی در موضوع توازن کار و زندگی برای زنان نیز گفت: اعتدال، توازن و تعادل بین کار و زندگی از ماموریت‌های ماست و معتقدیم همان طور که دولت به دنبال توسعه متوازن است، در حوزه زنان نیز نیاز داریم توازنی بین نقش‌های چندگانه زنان در حوزه همسری،‌ مادری،‌ کارمندی و فعالیت‌های اجتماعی به وجود آید.

مولاوردی با اشاره به این که توازن بین کار و زندگی در دستور کار سازمان ملل نیز قرار دارد، خاطرنشان کرد: از هر فرصتی برای دستیابی به این هدف استفاده خواهیم کرد و در اصلاح قانون خدمات مدیریت کشوری، اصلاح نظام اداری و لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل در شرایط خاص به این موضوع رسیدگی کرده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور به بیمه زنان خانوار نیز اشاره کرد و توضیح داد: لایحه بیمه زنان خانوار را در چهار قالب پیش‌بینی کرده‌ایم از جمله این که به وزارت دادگستری پیشنهاد داده‌ایم موضوع پرداخت حق بیمه زنان خانه دار به صورت شرط ضمن عقد در دفترچه‌های عقد آورده شود و حتی اگر این اتفاق نیفتاد در قبال بذل مهریه یا کاهش مهریه این اتفاق بعد از ازدواج محقق شود.

مولاوردی افزود: سوء‌تفاهمی در رابطه با طرح بیمه زنان خانه‌ دار و اجرای آن به عنوان شرط ضمن عقد ایجاد شده در حالی که این بیمه، جایگزین مهریه نیست بلکه زنان می‌توانند به جای درخواست حقوق غیر مادی ضمن عقد، بیمه زنان خانوار را درخواست کنند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها