معاون امور زنان ریاست جمهوری خبر داد:

پیشنهاد تشکیل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی

با ارائه لایحه‌ای از سوی دولت

مجازات اسیدپاشی تشدید می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که روز گذشته در جلسه هیات دولت پیشنهاد تخصیص اعتبار ویژه برای درمان قربانیان اسیدپاشی را به صورت کتبی به هیات وزیران ارائه کرد. از تدوین لایحه‌ای برای تشدید مجازات اسیدپاشی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۳۹۷

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی با تاکید بر این قصد داریم تفاهم‌نامه‌ای با کانون وکلا امضا کنیم تا از ظرفیت‌های اداره معاضدت برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی بهره ببریم، افزود: جنایاتی که تحت عنوان اسیدپاشی رواج یافته، امنیت جسمی و روانی دختران و زنان را خدشه‌دار کرده است. به همین دلیل قرار است برای تشدید مجازات اسیدپاشی لایحه‌ای به مجلس تقدیم شود تا خلا موجود در قانون مجازات اسلامی که اشاره صریحی به بحث فساد فی الارض نکرده، پر شود.

وی ادامه داد: من بتازگی در نشست وزرای زن سازمان همکاری‌های اسلامی در باکو حضور یافتم و در آن تاکید کردم که امنیت پیش‌شرط توسعه است، اما همزمان اخبار اسیدپاشی منتشر شد ومن توضیح خاصی برای این وضع نداشتم. برای همین است که دولت قصد دارد با تشدید مجازات اسیدپاشی با این جرم جدی‌تر مقابله کند.

آمادگی هلال‌احمر برای حمایت از قربانیان اسیدپاشی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از آمادگی برای کمک به درمان و تامین داروهای مورد نیاز قربانیان اسیدپاشی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا رئیس‌کرمی با اشاره به این‌که وفاق جمعی در کشور برای محکومیت اعمالی چون اسیدپاشی اخیر در کشور وجود دارد، افزود: بر این اساس جمعیت هلال‌احمر هم به عنوان نهادی که یکی از وظایف آن تسکین آلام بشری و کمک به آحاد بشر است، حمایت همه‌جانبه خود را از قربانیان اسیدپاشی اعلام می‌کند.وی عنوان کرد: بر این اساس هلال‌احمر آمادگی دارد برای کمک به درمان و تامین داروهای مورد نیاز قربانیان، بویژه درمان‌هایی که انجام آنها در مراکز درمانی زیرپوشش این جمعیت امکان‌پذیر است؛ حمایت همه‌جانبه داشته باشد. معاون جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: بر این اساس پیگیر هستیم تا مشاور امـــــور بانوان جمعیت هلال‌احمر به عیادت قربانیان رفته و درباره موارد مورد نیاز آنها صحبت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها