سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد درباره گزارش‌ منتشرشده آسوشیتدپرس در خصوص توافق هسته‌ای ایران و آمریکا، ‌نظری ندارد.او همچنین درباره جزئیات مذاکرات هم نظری نداد.
کد خبر: ۷۵۶۶۹۱
ساکی درباره جزئیات مذاکرات و گزارش آسوشیتدپرس نظری ندارد

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سوالی درباره گزارش اخیر آسوشیتدپرس درباره توافق هسته‌ای ایران و آمریکا پاسخ داد.

در گزارش این خبرگزاری ادعا شده بود که «ایران و آمریکا به توافقی موقت دست یافته‌اند که بر اساس آن قرار است تهران بخش اعظم مواد هسته‌ای قابل استفاده برای ساخت تسلیحات اتمی را به روسیه انتقال دهد».(جزئیات بیشتر اینجا)؛‌ گزارشی که مقامات ایرانی آن را رد کردند.

خانم جنیفر ساکی گفت: «من هیچ اظهارنظری درباره گزارشهای خبری در خصوص جزئیات مذاکرات نمی‌کنم. باید بگویم که طرف ایرانی حداقل این گزارش را رد کرده است».

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارشهای خبری درخصوص تلاش سنای جدید به رهبری جمهوریخواهان برای تحریم‌های جدید هم تاکید کرد: «موضع ما تغییر نکرده. ما صراحتا و مشخصا فکر نمی‌کنیم که این کار(تحریم) مفید و یا اقدامی در مسیر درست باشد. می‌خواهیم که به مذاکرات فرصت بدهیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اقدامات اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین در توسل به نهادهای وابسته به سازمان ملل هم موضعگیری کرد. وی در ادامه تهدیدات واشنگتن، محمود عباس را به قطع کمکهای مالی تهدید کرد و گفت پیوستن فلسطین به دادگاه جنایی می‌تواند بر کمک‌های مالی ما تأثیر منفی بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص بلوکه شدن 27 میلیون دلار از مالیات فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش مقامات خودگردان برای پیوستن به دادگاه جنایی بین‌الملل، از هر دو طرف خواست که از ایجاد تشنج خودداری کنند.

یکی از خبرنگاران در خصوص کشتار وسیع ایزدی‌ها در شمال عراق از خانم ساکی سوال پرسید و گفت که آیا این جنایت، مصداق نسل‌کشی نیست؟

ساکی در پاسخ به این سوال گفت که ابعاد ماجرا هولناک بوده «ولی فعلا قصدی نداریم که برچسبی به این کشتار بزنیم.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا به سخنان امروز «فرانسوا اولاند» در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه هم اشاره کرد و گفت:‌ «اگر در میدان تحولات (اوکراین) پیشرفتی حاصل نشود، لغو تحریم‌ها ناممکن خواهد بود.»(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها