وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت و تیم مذاکره کننده هیچ هدف سیاسی را در مذاکرات دنبال نکرده و نمی‌کند.
کد خبر: ۷۵۶۶۴۴
دولت هیچ هدف سیاسی را در مذاکرات دنبال نمی‌کند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز -سه‌شنبه- با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالات کریمی قدوسی نماینده مشهد اظهار داشت: قدرت ایران از عوامل متعدد طبیعی، انسانی، اعتقادی، دفاعی و سیاسی نشأت می‌گیرد که برجسته‌ترین آن فرهنگ استقلال طلبی و مقاومت مردم ایران است که گفتمان اصیل انقلاب، یادگار امام و تأکید رهبری است. قدرتی که همه ابزارها علیه ملت را ناکارآمد کرده است.

وی افزود: در شرایط انتقالی کنونی جهانی که منابع قدرت متکثر شده‌اند برخورداری از این قدرت توان نقش آفرینی جدی در صحنه منطقه‌ای و جهانی را به ایران بخشیده و عجیب نیست که بدخواهان ایران، اسلام و انقلاب با هراس از این توانمندی برای اعمال این قدرت مانع تراشی کنند.

وزیر خارجه با اشاره به تهدید انگاری و تهدیدنمایی برنامه هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: این با دو هدف بود اول ارائه تصویری از ایران که صلح و امنیت را به خطر می‌اندازد و دوم تحمیل فشار بر مردم ایران از طریق تحریم‌های ظالمانه شورای امنیت، دوجانبه و چند جانبه.

ظریف با اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم زمینه ورود ایران به مذاکرات هسته‌ای را فراهم کردند. این مذاکرات از گسترش تحریم‌ها جلوگیری و در ساختمان تحریم‌ها خلل انداخت. آنها که در کوره ایران هراسی می‌دمیدند و با هدف مهار ایران افراط گرایی و فرقه گرایی را تقویت می‌کردند اکنون در چاله کوررنگی استراتژی خود گرفتار شده‌اند.

وی گفت: سیاست‌های بصیرانه ایران تحت هدایت رهبری سبب شد حتی دولتمردان آمریکایی به نقش ایران اذعان کنند. سیاست خارجی توانسته با بهانه‌جویی‌های خصمانه علیه ایران مقابله و سهم کوچکی در ارتقای امنیت واقتدار ایران ایجاد کند و این جزیی از وظایف قانونی دستگاه دیپلماسی است.

ظریف گفت: یقین دارم همه برادارن و خواهران در خانه ملت همین هدف را دنبال می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: به شما اطمینان می‌دهم دولت و تیم مذاکره کننده هیچ هدف سیاسی را در مذاکرات دنبال نکرده و نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها