جام جم ورزشی: وزیر ورزش و جوانان گفت: سازمان خصوصی‌سازی اختیار سرخابی‌ها را دارد و این دو باشگاه ۴ ماه است که دیگر در اختیار ما نیستند.
کد خبر: ۷۵۶۲۵۳
گودرزی: اختیار سرخابی‌ها از دست ما خارج است

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان درباره ورزش همگانی در جمع خبرنگاران گفت: زیرساخت‌ها نقش اساسی در ورزش همگانی دارد اما یک ویژگی مهم ورزش همگانی این است که قابلیت اجرا دارد. من خوشبین هستم در سال 1404 به سقفی که برای این موضوع در نظر گرفته شده برسیم. ما به دنبال هم‌افزایی هستیم.استعدادهای زیادی داریم باید از آنها استفاده شود.

وی درباره تغییراتی که در فدراسیون فوتبال ایجاد شده و شنیده شده این تغییرات از سوی وزارت ورزش تحمیل شده است اظهار داشت: مشکلاتی بود به من هم گفتند به خاطر همین مستقیم ورود کردم و بخش زیادی از آن حل شد. در خصوص فدراسیون‌ها هم باید بگویم آنها مستقل هستند و خودشان تصمیم می‌گیرند. بسیاری از پیشکسوتان و صاحب‌نظران و همینطور رسانه‌ها هم در این مورد می‌توانند صحبت کنند. اما ما دخالت نمی‌‌کنیم بلکه اظهارنظر می‌کنیم که این اظهارنظرها هم حالت دخالت‌گونه ندارد. اگر فدراسیون از ما مشورت بخواهد ارائه می‌کنیم. درباره تغییرات هم خودشان به این نتیجه رسیدند ورزش باید به صورت پویا و فعال شود و از اندیشه‌های نو هم استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی عنوان کرد: ما در جلسه امروز دو ساعت صحبت کردیم تا ورزش همگانی زیر سایه ورزش قهرمانی نرود اما شما همه را زیر نظر ورزش قهرمانی می‌برید البته پاسخ شما را هم می‌دهم. باشگاه‌های دولتی که وزارت ورزش مالکشان بود حدود 4 ماه است که به امور اقتصاد و دارایی واگذار شده‌اند. جلسات مختلفی هم برگزار شده و ما منتظر ادامه کارها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما هم به این دو باشگاه ورود داشته‌اید به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید تصریح کرد: سازمان خصوصی‌سازی اختیار این دو باشگاه را دارد و سرخابی‌ها از اختیار ما خارج شده‌اند اما پیگیری می‌کنیم که سازمان خصوصی‌سازی به نفع هواداران و کسانی که علاقمند هستند عمل کند.

گودرزی همچنین در ادامه صحبت‌هایش در باره بلاتکلیفی فدراسیون‌ها گفت: شما بیشتر از روسا عجله دارید! از زمانی که من به وزارتخانه آمدم انتخابات بیش از 30 فدراسیون انجام شده است.

گودرزی درباره اینکه فدراسیون همگانی با سرپرست اداره می‌شود و چه زمانی انتخابات آن برگزار خواهد شد عنوان کرد: مستقیما نمی‌خواهیم رئیسی که دوره اش تمام نشده انتخابات آن فدراسیون را برگزار کنیم. چراکه روسای هیات‌ها با رئیس فدراسیون هماهنگ هستند بنابراین باید زمان بگذرد تا شائبه مهندسی انتخابات برطرف شود. به همین دلیل یک تا 6 ماه زمان لازم است تا انتخابات سالم برگزار شود. هیچ چیدمانی نداشته‌ایم و همه شما در انتخابات ناظر بودید. برخی از کاندیداها که شاید مورد نظر ما هم نبودند انتخاب شدند و حکم گرفتند.

وزیر ورزش درباره اینکه از عملکرد فدراسیون همگانی را چطور ارزیابی می‌‌کنید خاطرنشان کرد: برای ارزیابی یک فدراسیون تاثیر مستقیم ندارد شما هم نقش داشتید. سیاست‌ها هم نقش داشتند اما حرکت فدراسیون همگانی رو به جلو بوده و توفیقات خوبی داشته است.

گودرزی درباره اینکه چند ورزشکار به دستفروشی روی آوردند و عکس‌های آنها در فضای مجازی منتشر شده اظهار داشت: با برطرف‌ کردن یک یا دو مورد کل مشکل حل نمی‌شود ما لایحه‌ای درباره اشتغال به کار قهرمانان نوشته‌ایم در شورای معاونین هم در این خصوص بحث شد. قرار است تا پایان هفته نظراتشان را بدهند. این موضوع به کمیسیون‌ها ارجاع داده می‌شود و پس از آن به صورت لایحه مطرح خواهد شد و طبق یک چارچوب مشخص قهرمانان جذب خواهند شد که قهرمان هم تعریف دارد مانند ورزشکاران المپیکی، آسیایی و جهانی که ممکن است همه آنها جذب نشوند و بعضی بیرون بمانند و به مشاغل مختلف مثل دستفروشی روی بیاورند که این موضوع مورد تایید ما نیست اما در یک فرآیند مشخص این مشکل را حل خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها