ویژه برنامه «سینماعمار» در سومین روز برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار میزبان تنی چند از اهالی حوزه مستند سینمای ایران بود.
کد خبر: ۷۵۵۶۲۲
از مظلومیت چریک پیر تا اورکت سید مرتضی آوینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، سید مسعود امامی که با مستند «چریک پیر» برای نخستین بار در جشنواره فیلم عمار شرکت کرده، با حضور در استودیوی «سینما عمار» به تشریح ویژگی های این اثر حوزه تاریخ معاصر پرداخت.

وی گفت:چریک پیر، لقب شهید آبشناسان است که سال 64 در موقعیت اشنویه به شهادت می رسند و فکر می کنم این شهید تا حدودی مظلوم واقع شده است.

این مستند ساز و کارشناس حوزه تلویزیون با بیان اینکه تولید این مستند را در زمان دوران خدمت سربازی به پایان رسانده، افزود: چریک پیر لقبی بود که شهید صیاد شیرازی در قرارگاه حمزه به ایشان دادند چون به گفته شهید صیاد، ایشان یک چریک تمام معنا و مسن با قامتی ایستاده بودند.

امامی که پیش از این در حوزه ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه فعالیت کرده، در ادامه از «هالیوود اسب تروا» به عنوان دومین اثر اکران شده در جشنواره عمار نام برد و گفت:هالیوود اسب تروا، از کارهای دیگر ماست که روز گذشته اکران شد؛ این محصول همچون چریک پیر در موسسه رواق هنر ماندگار و از سوی تیم تولید شیار 143 ساخته شده است.

توفیق پاسدار بودن را نداشتم

در بخشی دیگر از این گفت و گوی رادیویی، علی فروغی اصل (مجری برنامه) با اشاره به اورکت و کلاه امیر جاوید (کارشناس برنامه)، نوع پوشش وی را به لباس های دهه شصت و خاصه شهید آوینی تشبیه کرد و با این پاسخ روبرو شد:شخصا به دو قشر عشق می ورزم و همواره علاقمند بودم یکی از آن ها باشم... یکی فضای روحانیت و طلبگی است که توفیق نشد در این فضا باشم و قشر دیگری که به آن عشق می ورزم، پاسداران عزیز انقلاب اسلامی اند که معتقدم جز مظلوم ترین ها هستند.

جاوید با بیان این مطلب افزود:پاسداران هرگز نترسیدند که مورد سوال قرار گیرند... اینکه سپر شوند و حتی جان خود را هر جا لازم بوده خرج کرده اند؛ توفیق نشده پاسدار باشم و سن و سالم نیز به حدی نبوده که در دفاع مقدس شرکت کنم.

وی گفت: این کمترین کاری است که می توانم انجام دهم که با ظاهرم بگویم علاقمند شما هستم.

صدای جشنواره عمار را با طعم انقلاب پوشش می دهیم

علی فروغی صحبت های جاوید را چنین ادامه داد:شاید دلیل اصلی پرسش این سوال، یکی از فوق العاده ترین خاطرات محمدعلی فارسی از سید مرتضی آوینی -از نزدیکان ایشان- است. فارسی نقل می کند که نه در فضای زمستان، بلکه در تابستانی در سال های اولیه انقلاب سیدمرتضی آوینی برای تدریس به سازمان صداوسیما آمده بود و همین نوع اورکتی که شما بر تن کرده اید و مقابل من نشسته اید بر تن سیدمرتضی آوینی بوده است.

وی در ادامه نقل این خاطره گفت:وقتی بعد از کلاس درس از سیدمرتضی می پرسند چرا اینگونه پوشیدی، جمله ای می گویند که فوق العاده است و تصور می کنم وجه ممیز جشنواره عمار هم باشد... ایشان می گویند خواستم نشان دهم شبیه آدم های مرسوم و معروف سینمایی و رسانه ای نیستم؛ آوینی می خواست تمایز فکری، اعتقادی، هنری و حتی تکنیکی خود را با ظاهر، رفتار و گفتارش نشان دهد و این یکی از برجسته ترین نقاط ممیز جشنواره عمار است که جای افتخار دارد و ما سربلند از سینما فلسطین می گوییم صدای جشنواره مردمی فیلم عمار را با طعم انقلاب پوشش می دهیم.

ویژه برنامه «سینماعمار» به تهیه کنندگی محمدجواد طالبی و اجرای علی فروغی اصل بصورت زنده و مستقیم از سینما فلسطین تقدیم مخاطبان رادیو گفتگو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها