به گفته محققان اضافه وزن و چاقی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بهداشتی و عامل خطر برای بسیاری از بیماری‌های دوران بارداری است.
کد خبر: ۷۵۵۵۵۵

به گزارش ایسنا، پژوهشگران، عوارض چاقی در زنان و بارداری را چنین بر می‌شمرند:

ـ در زنان چاق، تخمک‌گذاری، نازایی،‌ ناباروری، سرطان‌های رحم و سینه بیشتر شایع است.

ـ چاقی از عوامل بسیار مهم مرگ مادران به دلیل عوارض ناشی از بیهوشی و عفونت‌های رحم پس از عمل سزارین است.

ـ چاقی مادر با تولد نوزادان پر وزن، یعنی با وزن بیش از چهار کیلوگرم همراه می‌شود.

ـ چاقی، عامل خطر برای بسیاری از بیماری‌های دوران بارداری از جمله دیابت بارداری، فشار خون بالا و مسمومیت بارداری است.

ـ چاقی با شیوع بیشتر عفونت‌های رحم و خونریزی‌های پس از زایمان همراه است.

بر این اساس، توصیه می‌شود که بارداران دچار اضافه وزن و چاقی نباید از رژیم‌های محدود برای مثال رژیم غذایی که در آن مصرف کربوهیدرات‌ها مثل نان، برنج، ماکارونی حذف می‌شود و یا رژیم‌های غذایی که در آنها از تمام گروه‌های غذایی اصلی یعنی نان و غلات، شیر و مواد لبنی، سبزی و میوه، گوشت، حبوبات و تخم‌مرغ استفاده نمی‌شود، برای کاهش وزن استفاده کنند. همچنین تحرک کافی از طریق پیاده‌روی منظم روزانه، در صورت نداشتن ممنوعیت پزشکی داشته باشند.

تنگی نفس از علائم بیماری قلبی در سالمندان

یک متخصص قلب و عروق با اشاره به این‌که رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های فیزیکی از عوامل اصلی در درمان بیماری عروق کرونر محسوب می‌شود، اظهار کرد: تنگی نفس، درد شانه، خستگی، ضعف و درد از علائمی است که هنگام ابتلا به این بیماری در سالمندان ایجاد می‌شود.

دکتر حسین فخرزاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: افزایش فشار خون، ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، مصرف سیگار و افزایش سن از عواملی است که نقش موثری را در ابتلا به بیماری‌های قلبی و تشدید آن دارد. همچنین بیماری مزمن کلیوی، افزایش فشار نبض و سرعت انتشار موج نبض نیز از عواملی است که باید از سوی پزشک بررسی شود.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به این‌که اختلال‌های شناختی و حافظه موجب اختلال در گرفتن شرح حال از سوی پزشک برای سالمندان می‌شود، خاطرنشان کرد: اساس درمان در بیماران قلبی سالمند بر محور تعدیل شیوه زندگی، رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های فیزیکی شکل می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها