مجری برنامه «سینما مردم» شبکه چهار با حضور در استودیوی برنامه زنده «سینما عمار» گفت: موج نو سینمای انقلاب اسلامی از دل فتنه 88 شکل گرفت.
کد خبر: ۷۵۵۳۹۳
موج نو سینمای انقلاب اسلامی از دل فتنه 88 شکل گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، محسن صفایی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این برنامه تلویزیونی، محرومیت زدایی رسانه ای را مقدمه ای برای دستیابی به عدالت رسانه ای دانست و افزود:در برخی نقاط کشور بالاتر از محرومیت اقتصادی، محرومیت رسانه ای احساس می شود؛ خوشبختانه جریان محرومیت زدایی که از آغاز انقلاب تحت عنوان جهاد سازندگی شکل گرفت، هم اکنون در حال توسعه به حوزه رسانه است.

وی قصه های مردمی را جذاب ترین موضوع برای دست مایه شدن آثار سینمایی دانست و گفت: «گاه می بینیم که ابعاد مختلفی از زندگی واقعی مردم که حتی با ایثار جان و خون فرزندانشان همراه بوده است، به درستی منعکس نمی شود؛ برنامه سینما مردم در جهت بازگو کردن این نکته که مردم لایق بهترین ها هستند، تلاش می کند تا سینما پیشکش آنان شود و قاب تصویر در اختیارشان قرار گیرد.»

صفایی همچنین در ادامه صحبت هایش، اعلام آمادگی کرد که برنامه «سینما مردم» را از شبکه چهار سیما ادامه دهد.

وی با بیان این مطلب افزود: آماده هستیم برنامه سینمامردم با همین سوژه، یعنی حضور مردم با موضوعات مغفول و گمشده شان را در قاب سیما ادامه دهیم.

موج نو فیلمسازی انقلاب اسلامی به دوران بلوغ رسیده

صفایی در بخشی دیگر از صحبت هایش گفت: پس از پنج دوره برگزاری جشنواره فیلم عمار جریان موج نو فیلمسازی انقلاب اسلامی، کم کم باید نمایان شود؛ کاری که از دل فتنه 88 آغاز و با انگیزه خود جوش فیلمسازان حزب الهی شکل گرفت، هم اکنون در حال گذران دوره بلوغ و ثبات است.

وی افزود:اگر مردم را بعنوان فرصتی برای سینما در نظر گیریم، نسلی جوان و برآمده از این قصه ها پای کار حاضر خواهد شد و جشنواره عمار محملی برای شناسایی سینمای متعلق به مردم خواهد بود؛ برنامه سینمامردم نیز فرصت دیده شدن را در اختیار این جوانان قرار داده است.

عمار با دیگر جشنواره های هنری قابل قیاس نیست

صفایی با بیان اینکه عمار در میان جشنواره های هنری، تنها جشنواره ای است که با محوریت مردم پیش می رود، گفت:ساختار برگزاری جشنواره تعاملی و مشارکتی است؛ کما اینکه چنین جشنواره هایی که از طریق مردم اداره می شوند، در دنیا کم نیستند بنابراین نباید جشنواره عمار را به اشتباه با دیگر جشنواره ها مقایسه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها