دو طایفه «بامری» و «نوابی» پس از هفت ماه اختلاف و درگیری که منجر به زخمی شدن چهار نفر شده بود ، روز جمعه در آستانه میلاد نبی رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت در مراسمی با یکدیگر صلح و آشتی کردند.
کد خبر: ۷۵۵۳۵۹
اختلاف 7 ماهه دو طایفه به صلح ختم شد

مدیر واحد قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این مراسم که شماری از مسئولان،فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار و جمعی از معتمدان محلی شهرستان دلگان حضور داشتند، گفت: دین مبین اسلام همواره بر رفع اختلافات قومی و قبیله ای تاکید فراوانی دارد و وحدت را عامل پیشرفت و اقتدار مسلمانان می داند.

حسین قاسمی افزود: معمولا درمناطق قومی و قبیله ای دامنه اختلافات فردی خیلی زود به یک طایفه و جامعه انتقال می یابد و به همین سبب ریش سفیدان،معتمدان و بزرگان اقوام و طوایف باید همواره هوشیار باشند و با آگاهسازی عمومی از بروز اختلافات جلوگیری کرده و در صورت وجود اختلاف به سرعت در حل و فصل آن بکوشند.

حجت الاسلام محوری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت شهرستان ایرانشهر نیز عفو، گذشت و صلح را از ویژگی های پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و بر پیروی از سیره آن حضرت تاکید کرد.

در این مراسم بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه بامری و نوابی با پایان دادن به اختلافات هفت ماهه که منجر به زخمی شدن چهارنفر از هر دو طایفه شده بود و تحویل یک قبضه سلاح به فرماندهی قرارگاه شهید معمار، یکدیگر را در آغوش گرفته و ضمن مصافحه با هم صلح و آشتی کردند.

شهرستان دلگان با 68 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری غرب شهرستان ایرانشهر و جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار واقع شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها