اختلاف و درگیری 10 ساله دو طایفه سهراب زهی و سنجر زهی شهرستان ایرانشهر با وساطت معتمدان، علما و اعضا شورای تامین به صلح و آشتی انجامید.
کد خبر: ۷۲۰۸۲۳
دشمنی 10 ساله دو طایفه به صلح ختم شد

فرماندار ایرانشهر امروز چهارشنبه در نشستی که در سرسرای اجتماعات فرمانداری ایرانشهر با حضور سران دو طایفه برگزار شد، از تلاش و همکاری علما، معتمدان و اعضا شورای تامین این شهرستان که زمینه صلح و آشتی دو طایفه سهراب زهی و سنجر زهی را پس از 10 سال اختلاف و درگیری، فراهم کردند، تقدیر کرد.

نبی بخش داوودی با استناد به فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) افزود: لذتی که در عفو و بخشش است هیچ وقت در انتقام نیست.اختلاف و درگیری موجب سلب آسایش و آرامش در منطقه و فرار سرمایه ها و عدم جذب نیروهای متخصص می شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه ایرانشهر گفت: توسعه استان در گرو امنیت است و امنیت و آرامش با وحدت، دوستی و برادری ایجاد می شود.

وی افزود: کدورت و کینه موجب اختلاف و درگیری و در نهایت جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه می شود.

داوودی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و وجود رهبری معظم انقلاب ما اهل سنت از امکانات و فرصت های بسیار خوبی برخوردار شده ایم و هیچ تفاوتی بین شهروندان وجود ندارد بنابراین باید ما هم در راستای اهداف نظام گام برداریم.

وی افزود: توسعه منطقه نیاز به امنیت دارد که امنیت نیز با وحدت و دوستی و انسجام، صمیمیت و برادری محقق می شود.

به گفته فرماندار شهرستان ایرانشهر، دو طایفه سهراب زهی و سنجر زهی از سال 83 تاکنون با هم درگیر بودند و در این مدت از هر طایفه سه نفر کشته شدند.

در این نشست، معتمدان و بزرگان دو طایفه یادشده با زیارت قرآن کریم با یکدیگر آشتی کردند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها