شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۵۵۲۹۷
داعش 3 مسجد را « نماز ممنوع » کرد

مگر قبض برق است که اشتباه شده باشد؟!

کیهان نوشت : «برداشت از صندوق توسعه ملی مگر قبض برق است که اشتباه شده است؟» روزنامه وطن امروز با طرح این پرسش درباره برداشت از صندوق توسعه ملی نوشته است: در سخنان سخنگوی دولت چند نکته ریز نهفته است که نوبخت از کنار آن گذشت. برای روشن شدن موضوع مراجعه می‌کنیم به نامه سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور.

طبق همین نامه برداشت در اسفند 1392 رخ داده است و این یعنی تا اینجای کار اقدام غیرقانونی رخ داده است. بعد از اینکه دیوان محاسبات به دولت تذکر می‌دهد این مبلغ بازگردانده می‌شود. یعنی دولت برداشت غیر قانونی انجام داده و 35 روز بعد آن را بازگردانده است؛ اینکه از کدام محل برگردانده می‌شود در ادامه گزارش به آن می‌پردازیم. طبق بند یک در تاریخ 92/12/26 مبلغ یادشده از حساب توسعه ملی سند خورده است. به همین جهت اشتباه رخ داده است. آیا می‌توان براحتی باور کرد که دولت به اشتباه سند 4/1میلیارد دلاری را صادر کند؟ طبق اظهارات دولت، یک سند صادر شده که 4/1 میلیارد دلار از حساب صندوق برداشته شود اما با تذکر دیوان محاسبات،‌دولت متوجه می‌شود که اشتباه کرده و به جای برداشت از بانک مرکزی از صندوق توسعه پول برداشته است! آیا می‌توان براحتی این موضوع را باور کرد که دولت اشتباه کرده است؟ مگر این سند، قبض برق است که دولتی‌ها مثل فروردین 93 با آن سابقه اجرایی فراوان اشتباه کردند؟

این روزنامه ادامه می‌دهد: اصلاً بر فرض محال می‌پذیریم که این سند، اشتباهی صادر شده است؛ طبق بند 2 این سند اشتباهی، یک ماه بعد اصلاح شده و مبلغ مذکور از منشأ درآمد نفت منظور شده است! سؤال اساسی هم این است که منشأ درآمد نفت کجا بوده است؟ پاسخ این سؤال روشن است، دولت از یک شرکت نفتی 4/1 میلیارد دلار طلب داشته اما بنا به دلایلی این طلب پرداخت نشده است. برای روشن شدن موضوع باید بگوییم که دولت از یک شرکتی طلب داشت اما نمی‌توانست آن را دریافت کند پس تصمیم گرفت این پول را از منابع و منشأهای دیگر دریافت کند و سند اشتباهی برداشت از صندوق صادر می‌شود. گویا دولت می‌خواست این پول را از جاهای دیگر قرض کند و بعداً که طلب خود را دریافت کرد برگرداند اما اشتباهی استقراض کرده است. دولتی‌ها تاکنون از کلمه «استقراض» استفاده نکرده‌اند چون بارها و بارها به این موضوع افتخار کرده‌اند که پرونده بودجه 92 بدون کسری و استقراض بسته شد در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

حتی اگر بر فرض محال بپذیریم که سند برداشت 4/1 میلیارد دلاری اشتباهی رخ داده و دولت متوجه نشده به جای کلمه حساب ارزی بانک مرکزی، از حساب صندوق توسعه ملی استفاده کرده است؛ خب، آیا این چیزی را عوض می‌کند؟ سؤال جدید این است که چرا دولت باید از حساب ارزی بانک مرکزی 4/1 میلیارد دلار برداشت کند؟ مگر شرکت نفتی نیکو و اماراتی طلب خود را پرداخت کرده است؟ 10 ماه از صدور اشتباهی سند مذکور می‌گذرد و هنوز طلب شرکت نفتی مذکور پرداخت نشده است پس چگونه از حساب بانک مرکزی برداشت شده است؟ کدام منشأ درآمد نفتی؟ به عبارت ساده دولت اعتراف کرده که از بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه استقراض کرده است.

قدرت موشکی ایران توازن منطقه‌ای را تغییر داده است

کیهان اعلام کرد : کارشناس اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» واشنگتن گفت ایران جدی‌ترین چالش نظامی آمریکا و متحدانش در خلیج فارس است و تجهیزات موشکی‌اش می‌تواند توازن منطقه‌ای را تغییر دهد.آنتونی کوردزمن در گزارشی 192 صفحه‌ای در وبسایت این اندیشکده نوشت: آمریکا و شرکای عربش در خلیج (فارس) با تهدیدهایی گسترده، از جمله جنگ داخلی، بی‌ثباتی و دودستگی‌ها در یمن،‌ عراق و سوریه، مواجه هستند. با این حال،‌ ایران جدی‌ترین چالش نظامی است.

کوردزمن می‌افزاید: ایران توانست نفوذ نظامی‌اش را در غزه، لبنان، عراق، سوریه و نیز در برخی کشورهای حوزه خلیج(فارس) افزایش دهد و تجهیزات موشکی دریا - هوایی را مستقر کرد که به واسطه این تجهیزات می‌تواند در سراسر خلیج‌(فارس)، تنگه هرمز و خلیج عمان به جنگ نامتقارن مبادرت کند.وی می‌نویسد: ایران همچنین تجهیزات عمده موشکی در اختیار دارد که قدرت کشندگی و تخریب آنها می‌تواند به مراتب بیشتر شود. موشک‌های معمولی مجهز به سیستم رهگیری دقیق می‌تواند توازن منطقه‌ای را از اساس تغییر دهد.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی آژانس دفاع موشکی آمریکا وابسته به وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به شرح توان موشکی ایران پرداخت و نوشت: موشک‌های قاره پیمای تهران تا سال 2015 قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا را خواهند داشت.برپایه این گزارش «ایران از سال 2008 چند بار موشک‌های دومرحله‌ای ماهواره‌بر سفیر را آزمایش کرده است و موشک‌های ماهواره‌بر دوربرد سیمرغ را نیز توسعه داده است. ایران از سال 2010 موشک‌های کوتاه‌برد قیام نسل چهارم از موشک‌های دوربرد فاتح را رونمایی و اعلام کرد موشک‌های ضد ناو بالستیک را به تولید انبوه برساند. این کشور موشک‌های میان‌برد شهاب 3 را از نظر کارآیی و برد توسعه داده است. موشک دو مرحله‌ای سجیل را نیز با سوخت جامد تولید کرده است.»

نرخ بیکاری غیرواقعی اصلاح شد!

کیهان خبر داد : نرخ بیکاری اعلام شده تک رقمی، مجدداً دو رقمی شد.مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل پاییز امسال را 10/5 درصد و تعداد بیکاران را نیز 2 میلیون و 520 هزار نفر اعلام کرد. این نرخ در تابستان امسال 9/5 درصد اعلام شده بود که انتقاد کارشناسان مطلع را برانگیخت.مرکز آمار ایران با انتشار نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز امسال اعلام کرد: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 37/3 درصد جمعیت در سن کار (10 ساله و بیشتر) از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور حاکی از افزایش 0/6 درصدی این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز 1392) و 0/1 درصدی آن نسبت به فصل گذشته (تابستان 1393) می‌باشد. بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 10/5 درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده‌اند.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز 1392)، 0/2 درصد و نسبت به فصل گذشته (تابستان 1393) 0/1 درصد افزایش داشته است.پیش از این تناقض آمار دولتی در زمینه اشتغال موجب ایجاد شائبه حتی در میان اقتصاددان‌های حامی دولت شده بود.
مرکز آمار مهر ماه گذشته اعلام کرده بود نرخ بیکاری پس از 6 سال تک‌رقمی شده و با 1/2 درصد کاهش به 9/5 درصد رسیده است. این در حالی است که بنابر همین آمار در یک سال گذشته 670 هزار شغل از بین رفته و آمار شغل از 22/16 میلیون به 21/49 میلیون شغل رسیده بود!همان زمان دکتر راغفر اقتصاددان اصلاح‌طلب و سعید لیلاز عضو کارگزاران نرخ واقعی بیکاری را 16 تا 20 درصد اعلام کردند.راغفر در مصاحبه با خبر آن‌لاین گفته بود: در مورد نرخ اشتغال گفته می‌شود، 700 هزار شغل کم شده است. به این ترتیب، چطور می‌شود که شغل کم شده باشد و نرخ بیکاری هم کاهش پیدا کند!
بنابراین آمارها، این شائبه را به وجود می‌آورد که این گزارش‌ها، گزارش‌های مناسبی نیستند و با خواندن آنها پرسش‌های متعدد بدون پاسخی، ایجاد می‌شود. در حالی که این گزارش‌ها باید تبیین‌کننده وضعیت اشتغال در کشور باشند.

آخرین دست دوستی شیطان با 9 مورد تحریم تازه!

کیهان اعلام کرد : سیاست یک بام و دو هوای آمریکایی‌ها در خصوص تعامل با ایران یک بار دیگر خود را در قالب تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری این کشور نشان داد. در تازه‌ترین اقدام، وزارت خزانه‌داری آمریکا 9 شخص و نهاد را به دلیل ارتباط با ایران به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.به گزارش «فردا» تحریم‌های جدید در حالی اعمال می‌شود که تنها چند روز از اظهار نظر مثبت اوباما درباره تلاش برای بهبود تعامل با ایران می‌گذشت، اظهار نظری که حتی در داخل ایران واکنش وزارت خارجه را در پی داشت که اعلام کرد «مذاکرات هسته‌ای ربطی به برقراری ارتباط دیپلماتیک با آمریکا ندارد.»گرچه در واشنگتن هم سخنگوی کاخ سفید در تصحیح اظهارات اوباما در خصوص بازگشایی سفارت آمریکا در تهران گفته بود آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند «من هرگز نمی‌گویم هرگز» اما با این حال آمریکایی‌ها در عمل نشان دادند که حتی در کلام و اعلام مواضع هم حسن نیت ندارند و خیلی زود حرف خود را پس می‌گیرند.

بر طبق مفاد توافقنامه ژنو که میان ایران و 5+1 منعقد شده آمریکا و اتحادیه اروپا مجاز به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نیستند اما از زمان انعقاد موافقت‌نامه ژنو تا به امروز چندین نوبت تحریم از سوی آمریکا بر افراد و موسسات ایرانی یا غیرایرانی مرتبط با ایران اعمال شده است که مغایر با روح موافقت‌نامه ژنو بوده و ایران بارها این نکته را به طرف آمریکایی گفته است.بعد از توافق ژنو چه تحریم‌هایی اعمال شد؟ وبسایت در پاسخ این سوال می‌نویسد: آذرماه 92 و هنگامی که تیم هسته‌ای ایران در وین مشغول مذاکرات فشرده بود ناگهان اعلام شد که آمریکا افراد و موسسات ایرانی را مورد تحریم قرار داده است. اعمال تحریم‌های جدید در آن زمان در حالی صورت گرفت که تیم کارشناسی مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در وین به سر می‌برد.این بازی آمریکایی‌ها بعدها نیز ادامه پیدا کرد به طوری که در 4 و 17 بهمن همان سال نیز چند موسسه و فرد ایرانی و غیرایرانی مرتبط با ایران مورد تحریم قرار گرفتند. در سال 93 نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران پرکار و فعال بود؛ در 9 اردیبهشت 93، 10 شرکت مرتبط با ایران و یک بانک آلمانی به خاطر ارتباط با ایران تحریم شدند. 19 تیر 93 یک بانک آلمانی و 2 روز بعد هم بانک فرانسوی به خاطر نقض تحریم‌های ایران جریمه شدند.

در 7 شهریور 93 تعداد 25 فرد و شرکت ایرانی و غیرایرانی مرتبط با جمهوری اسلامی تحریم شدند و بالاخره در 10 دی‌ماه 93، 9 شخص و نهاد ایرانی مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفتند.این تحریم‌ها که در طول یک سال اخیر بالغ بر 100 مورد را شامل می‌شود، نشان می‌دهد بیانات چند سال پیش رهبر معظم انقلاب درباره ادعای آشتی‌طلبی اوباما مبنی بر اینکه او دستکش مخملی را روی دست چدنی کشیده چقدر دقیق و حکیمانه بوده است.

استقبال مردم یزد از شهدا پاسخ به شما بود آقای استاندار!

کیهان نوشت : نزدیک به دو هفته پس از تشییع باشکوه شهدای گمنام در شهر یزد با وجود کارشکنی مسئولین این استان، استاندار یزد که در جریان تشییع و تدفین نقش قابل قبولی را ایفا نکرده بود، این روزها به جای تقدیر از حضور تاریخی مردم یزد، سخنرانی درباره موضوع تشییع و تدفین و تشکیک درباره محل تدفین این شهدا را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش رجانیوز، البته این اولین بار نیست که استاندار جدید دارالعباده یزد با باورهای دینی و اعتقادی مردم این استان تقابل می‌جوید، چنانکه پیش از این نیز در مصاحبه‌ای آمار افسردگی در این استان را بالا اعلام کرده بود و آن را مرتبط با تعداد زیاد مجالس عزاداری برای سالار شهیدان در این شهر مذهبی عنوان کرده بود(!)وی در مصاحبه با یک رسانه محلی در پاسخ به این پرسش که «در یزد ابزارهای نشاط اجتماعی وجود ندارد»

گفته بود: «این مسئله را با من در میان گذاشتند. افسردگی مردم یزد مطرح شده است، چه باید کرد مهم است. به مسئله و جنبه‌های غم‌انگیز هم باید اشاره شود. برای نمونه؛ برنامه‌های صدا و سیمای یزد با دیگر استانها تفاوت زیادی دارد. به طوری که عمده برنامه‌های یزد حزن و اندوه است.»

استاندار ادامه می‌دهد: «آقای معادیخواه به عنوان یک پژوهشگر دینی معتقد است که در سخنرانی‌ها توصیه نشده اشک بریزیم در صورتی که ما مرتبا تاکید می‌کنیم که هر چه بیشتر اشک بریزیم عبادت بیشتری نموده‌ایم. تاکید می‌کنم که پیام حضرت امام حسین(ع) جلوه حق بود»!به گزارش رجانیوز، این سخنان تاسف‌بار استاندار یزد با واکنش مردم استان مواجه شد و پس از بروز اعتراضات گسترده، این مدیر جدید استانی مجبور به تصحیح ادبیات خود درباره هیئت‌های مذهبی شهر یزد که اتفاقا جزء منظم‌ترین و پرنشاط‌ترین هیئت‌های کشور هستند شد اما میرمحمدی پس از حضور پرشور مردم یزد در استقبال و تدفین شهدای گمنام با تشکیک در نحوه برگزاری مراسم، به نوعی در تلاش است تا کم‌کاری و حتی سنگ‌اندازی مسئولین دولتی در این زمینه را توجیه کند، با این وجود، توجیه آقای استاندار با یک اشتباه بسیار جالب توجه همراه بوده که نشان می‌دهد، مدیران ارشد استانی یزد، تا چه اندازه از بطن قضایای تدفین دور بوده‌اند.

استاندار یزد در سخنانی که به صورت گسترده در رسانه‌های محلی و کشوری بازتاب داده شد درباره انتقادات خود از مراسم تدفین شهدا می‌گوید: «انتظار این بود که از همان ابتدا از سوی متولیان امر، ورود و حضور این عزیزان در یزد با اطلاع‌رسانی مناسب و شکوه فراوان همراه باشد و مردم نیز بتوانند در مراسم استقبال از این شهدای والامقام حضور چشمگیر داشته و مشارکت کنند، اما متاسفانه در این خصوص دوستان دست‌اندرکار در کمیته جستجوی مفقودین، اطلاع‌رسانی مناسبی انجام ندادند و تنها به ارسال پیامک‌هایی به برخی افراد خاص بسنده شد، بنابراین مردم یزد از فیض استقبال از این شهدا محروم شدند در صورتی که اگر هماهنگی با مسئولین استان و اطلاع‌رسانی مناسب صورت گرفته بود، شهدا از فرودگاه مورد استقبال باشکوه مردم قرار می‌گرفتند و همه تمهیدات لازم از سوی مدیریت استان در این امر به کار گرفته می‌شد منتهی به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی، حضور این شهدا از ابتدا در یزد غریبانه بود و استقبالی که می‌توانست در کشور نمونه و سرآمد باشد، به این دلیل شکل نگرفت و این امر به هیچ‌وجه مورد قبول و پسند ما نبود.»رجانیوز نوشت: این اظهارات استاندار یزد نشان می‌دهد که آنقدر خود را از جریان تدفین و تشییع شهدا دور نگه داشته که حتی در جریان نبوده است که شهدا نه به وسیله‌ هواپیما و از فرودگاه که توسط خودرو و از طریق مسیر زمینی به استان یزد منتقل شده‌اند!

هشدار درباره نقش برخی مدیران در توقف پروژه های دولتی

خراسان نوشت: بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی به تعدادی از مسئولان اجرایی، اعلام شده است که طبق قراردادهای منعقده با پیمانکاران بخش خصوصی در حوزه هایی چون پروژه های ساختمانی و طرح های راه و باند، در صورتی که مطالبات پیمانکاران از حد معینی فراتر رود، آنها می توانند خاتمه قرارداد را درخواست کنند که به علت بی توجهی برخی مدیران اجرایی در زمینه نحوه تخصیص اعتبار به پروژه های دولتی، برخی از این پروژه ها به صورت ناتمام باقی مانده و شروع مجدد آن بعضا با چندین برابر برآورد اولیه امکان پذیر است.

دستور «انگیزشی» یک مسئول درباره درآمدزایی کارمندان

خراسان اعلام کرد : بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم دولتی به دستگاههای زیر مجموعه خود، اعلام شده است که یکی از مشکلات مهم موجود در این دستگاهها، عدم وجود انگیزه و شتاب لازم برای کسب درآمدهای جدید برای این ادارات توسط مدیران و کارمندان است. در ادامه این ابلاغیه، ضوابطی برای پرداخت تشویق به کارمندان و مدیرانی که اقدام به ایجاد درآمد برای آن دستگاهها کنند ذکر شده که از جمله آن فروش اموال منقول مازاد دستگاهها شامل 5 درصد و اجاره دادن امکانات دستگاهها مانند سالن های ورزشی و سلف سرویس شامل 2 درصد تشویق از محل درآمد حاصله خواهد شد

ترور یک معلم و یک بسیجی در «سرباز»

ایران نوشت : یک مقام مسئول در شهرستان سرباز گفت: تروریست‌ها یک معلم و یک بسیجی بلوچ اهل سنت را در صف نانوایی روستای نصیرآباد شهرستان سرباز به شهادت رساندند. به گزارش ایرنا، این مقام مسئول افزود: حدود ساعت 16:30 دقیقه عصر پنجشنبه دو فرد مسلح ناشناس سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت در روستای نصیرآباد شهرستان سرباز، در اقدامی تروریستی دو نفر از ساکنان این روستا را به شهادت رساندند و متواری شدند. وی گفت: «عیسی شهرکی زاد» معلم بومی ساکن در روستای یادشده به همراه «ادهم صبوری» از اعضای بسیجی بلوچ اهل سنت، هنگامی که در صف نانوایی بودند، با تیراندازی دو فرد مسلح موتورسوار به شهادت رسیدند. عیسی شهرکی 13 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش داشت. گفتنی است، از ابتدای امسال تاکنون دو معلم دیگر به نام‌های «جواد نوروزی» و «رضا سرگزی» در جنوب سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده‌اند.

صدور 3 هزار مدرک تقلبی تحصیلی در کرمان

ایران اعلام کرد : رئیس کل دادگستری استان کرمان از کشف مدارک تقلبی در مؤسسه‌های آموزشی در کرمان و بازداشت 12 نفر دراین باره خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته سه هزار مدرک تقلبی صادر شده است. به گزارش مهر، یدالله موحد گفت: متعاقب گزارشی که از معاونت اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان به دادستان کرمان اعلام شد، مشخص شد هفت مؤسسه آموزش مهارتی که در زمینه‌هایی از قبیل گرافیک و رایانه‌ای و تصویربرداری و بعضاً مراکز علمی و کاربردی که مجوز از اداره کل ارشاد استان کرمان داشتند، مرتکب تخلف شده‌اند. وی اظهار داشت: متهمان صدور این قبیل گواهینامه‌ها جمعی از کارکنان ادارات ذیربط و مدیران مؤسسات آموزشی بوده‌اند و این افراد با دریافت مبالغی بین ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان این مدارک را صادر کرده‌اند.

انتقاد از نمایش زنان با روبند در برنامه زنده تلویزیون

ایران در خبری منتشر کرد : در ادامه انتقادها از عملکرد مدیریت قبلی سازمان صداو سیما مشاور رئیس این رسانه در امور زنان و خانواده با اشاره به پخش برنامه‌ای از تلویزیون که در آن دو زن با روبند به عنوان میهمان حضور داشتند، گفت: نشان دادن چند زن با پوشش «روبند» در تلویزیون اشتباه بود.پروین سلیحی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: آن برنامه با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد، من هم مخالفت خودم را در آن زمان نشان دادم و شاید هم کسی که عامل این کار بود، توبیخ شد. سلیحی همچنین در ارتباط با رویکرد و دیدگاه رئیس جدید سازمان صدا و سیما افزود: ایشان تاکنون با انتخاب یکی از زنان شایسته سازمان به عنوان معاون صدا برای نخستین بار در کشور، نشان دادند که شایسته‌سالاری را مد نظر قرار داده‌اند و دیدگاه جنسیتی در این زمینه ندارند.

مرتضوی و پیراهن‌های 250 هزار تومانی

ایران نوشت : وکیل یکی از شاکی‌های سعید مرتضوی در پرونده تأمین اجتماعی یکی از تخلفات کوچک مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی در این پرونده را توزیع پیراهن‌هایی با قیمت 250 هزار تومان بین حدود 500 نفر در شصتمین سالگرد تأسیس این سازمان می‌داند. به گزارش ایرنا، خلیل بهرامیان با بیان اینکه مرتضوی در این پرونده یک عمل خلاف فردی و یک عمل خلاف جمعی انجام داده است گفت: اتهام مرتضوی در بخشی از این پرونده، مباشرت در جرم و در بخش دیگر شرکت در جرم است که با همکاری سایر افراد صورت گرفته است. وی با بیان اینکه این پرونده حدود 150 متهم دارد گفت: شرکای مرتضوی در این پرونده باید احضار شوند و بازپرس باید بعد از رسیدگی به اتهامات آنها، قرار صادر کند.

داعش 3 مسجد را « نماز ممنوع » کرد

جمهوری اسلامی در خبری نوشت : تروریست‌های داعش خواندن نماز در سه مسجد عراق را ممنوع کردند. به گزارش العالم، یک منبع محلی گفت گروه تروریستی داعش در شهر بعقوبه مرکز استان دیالی عراق مردم را از نماز خواندن در 3 مسجد منع می‌کند. شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این منبع گفت: داعش به ساکنین منطقه سنسل در 48 کیلومتری شمال شرق بعقوبه هشدار داده است که نباید به این 3 مسجد نزدیک شوند. منبع مذکور افزود: احتمالاً هدف داعش، بمب‌گذاری این سه مسجد برای کشتن نیروهای ارتش عراق است زیرا ارتش خود را برای اجرای عملیاتی بزرگ در مناطق حومه شهر بعقوبه آماده می‌کند مناطقی که مهمترین پایگاه‌های داعش محسوب می‌شوند.

شاهزاده اندرو زنی را به بردگی جنسی گرفت

جمهوری اسلامی منتشر کرد : زنی که اعلام کرده است در دوران نوجوانی به عنوان برده جنسی مورد سوء استفاده قرار گرفته در دادگاه از شاهزاده اندرو به عنوان یکی از افرادی که وی را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده نام برد. این زن که به دادگاهی در فلوریدا مراجعه کرده بود اعلام کرد یک بانکدار آمریکایی وی را در اختیار افراد پولدار و دوستان قدرتمندش قرار داده است.این زن در دادگاه اعلام کرد شاهزاده اندرو که دومین پسر ملکه الیزابت و همچنین دوک کنونی یورک به شمار می‌رود بارها وی را مجبور به داشتن رابطه جنسی با خود کرده است. این اتهامات در ارتباط با پرونده شکایت این زن از جفری اپستین، مولتی میلیونر آمریکایی مطرح شده است.

زنانه ، مردانه ، در هواپیماهای عربستان

جمهوری اسلامی اعلام کرد : عربستان سعودی در نظر دارد در هواپیماهای این کشور زنان و مردان را از یکدیگر جدا کند. به گزارش عصر ایران به نقل از روسیا الیوم، این تصمیم پس از شکایت برخی از مسافران مرد عربستانی انجام گرفته بود که همسرانشان به دلیل تصادفی بودن تعیین صندلی‌ها باید در کنار مردان دیگر می‌نشستند.عبدالرحمن الفهد از مسئولان ارشد خطوط هوایی عربستان گفته که این تصمیم بزودی به اجرا درخواهد آمد.

حذف رژیم صهیونیستی از اطلس جغرافیایی در آمریکا

جمهوری اسلامی خبر داد: یک روزنامه رژیم صهیونیستی از حذف نام این رژیم از نقشه اطلس جغرافیایی در یک کتاب آمریکایی خبر داد.به گزارش تابناک، روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد یک شرکت چاپ کتاب آمریکایی از نقشه اطلس جغرافیایی نام اسرائیل را حذف کرد.‎این روزنامه نوشت: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هارپر کالینز آمریکایی نقشه‌هایی منتشر کرد که در آن منطقه بدون اسرائیل ترسیم شده است.این روزنامه تصریح کرد که در این اطلس جغرافیایی نام غزه به‌صورت واضح نوشته شده و اثری از نام اسرائیل در آن دیده نمی‌شود. این اطلس به‌تعداد بسیار زیادی به چاپ رسیده و منتشر شده است.‎

احمدی‌نژاد هم به تماشای یک فیلم رفت

اعتماد اعلام کرد : محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور سابق ساعت ١٣:١٥ جمعه به عنوان مهمان ویژه برای تماشای فیلم شیار ۱۴۳ وارد مجتمع سینمایی کوروش در بزرگراه ستاری شد. به گزارش آفتاب، یک منبع آگاه در این مورد گفت: آقای احمدی‌نژاد به همراه همسرشان در سالن فیلم شیار ۱۴۳ حضور یافته‌اند. وی اظهار داشت: در سالن سینمای مجتمع کوروش، استاد مهدی کلهر و دکتر مرتضی تمدن به همراه همسر و فرزندان‌شان احمدی‌نژاد را همراهی کردند.

عوامل ناشناس نسخه‌های روزنامه خراسان را جمع کردند

اعتماد در خبری نوشت : به گفته برخی منابع مطلع، عوامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مورد اشاره دادستان مشهد با مراجعه به دکه‌های مطبوعاتی خواستار خرید همه نسخه‌های روزنامه خراسان شده و حتی در برخی موارد در پی امتناع دکه‌داران از فروش یکجای نسخه‌ها، با آنان وارد درگیری فیزیکی شده‌اند. در پی همزمانی این اقدام با درج خبر مصاحبه دادستان مشهد با روزنامه خراسان در شماره روز دوشنبه، مبنی بر اعلام پلمب شدن دفاتر خرید و فروش سهام سه شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی، برخی مدعی هستند که عوامل وابسته به همان شرکتها دست به این اقدام زده‌اند.
روزنامه خراسان در ستون «حرف مردم» شماره چهارشنبه (١٠ دی) به نقل از تماس یکی از خوانندگان خود که خواستار توضیح پیرامون این موضوع شده بود، جمع‌آوری یکجای نسخه‌های این روزنامه در دوشنبه گذشته را تایید کرد. تاکنون مسوولان این روزنامه واکنشی روشن نسبت به این رخداد نامعمول نشان نداده‌اند. در پی همزمانی این اقدام با درج خبر مصاحبه دادستان مشهد با روزنامه خراسان در شماره روز دوشنبه مبنی بر اعلام پلمپ شدن دفاتر خرید و فروش سهام سه شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی، برخی مدعی هستند که عوامل وابسته به همان شرکت‌ها دست به این اقدام زده‌اند. گفته می‌شود مسوولان روزنامه خراسان در پی آگاهی از این موضوع، در تماس با مراجع مختلف خواستار برخورد با این اقدام نامعمول شده‌اند اما پیگیری‌های آنان نتیجه‌یی نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها