محققان ایرانی درصدد هستند تا لامپ های بسازند که علاوه بر نور حرارت هم تولید کنند.
کد خبر: ۷۵۵۰۳۱
لامپ های حرارتی مادون قرمز در ایران تولید می شوند

محمدحسین سیادتی، مجری طرح «لامپ های صنعتی مادون قرمز» در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت: خاصیت لامپ های صنعتی مادون قرمز این است که سطح یک ماده ای را از دمای اتاق(25درجه سانتیگراد) تا 900 درجه در یک دقیقه افزایش می دهد.

استاد دانشکده مهندسی و مواد دانشگاه خواجه نصیر افزود: یکی دیگر از قابلیت های لامپ های مادون قرمز تغییر قدرت لامپ بسته به نوع کاربرد است، به طوریکه می توان وات این لامپ ها را برای هر کاربردی تنظیم و متناسب با آن ساخت.

سیادتی اظهار داشت: از لامپ های صنعتی مادون قرمز بیشتر در خشک کردن مواد فلزی استفاده می شود.

وی با بین مثالی کاربرد این لامپ ها را توضیح داد و افزود: از لامپ های مادون قرمز درموارد غیرصنعتی برای خشک شدن سریع رنگ بر روی خودرو در کارخانه ها به هنگام رنگ کاری استفاده می شود چراکه می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی رنگ را بر روی خودرو خشک کند.

استاد دانشکده مهندسی و مواد دانشگاه خواجه نصیر گفت: لامپ های مادون قرمز در لحیم کاری قطعات با تنولوژی بالا کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه لامپ های مادون قرمز جزء اقلام وارداتی هستند، افزود: سالانه بیش از سه میلیون لامپ مادون قرمز به کشور از چین و آلمان وارد می شود که تولید این لامپ ها می تواند صرفه جویی ارزی زیادی برای کشور داشته باشد.

به گفته سیادتی، تولید لامپ های صنعتی مادون قرمز مهندسی معکوس شده و تا کنون 60 درصد از طراحی این لامپها انجام شده که برای به تولید رساندن این طرح بودجه نیاز است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهرداد خسروانجم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
۰
۰
لطفا هر چه زودتر این لامپ را تكمیل و به بازارروانه نمایید. با كمی تبلیغات تلویزیونی، این محصول خریدار های بسیاری پیدا خواهد كرد. افراد مسن به ویزه در مناطق سرد سیر زمستانها دچار مشكل اند. ور افتادن كرسی همیشه باعث حسرتشان شده و دنبال منبعی هستند كه بدون دنگ و فنگ های كرسی بتوانند پاهای درد مند وبدن كم انرژی خویش را گرم كنند(حرارت موضعی). مطمینم پاداش زحمات خویش را خوب دریافت خواهید نمود. لامپ های خارجی گران اند . باید محصول تولیدی با مشابه خارجی رقابت مناسب داشته باشد. همان طور كه میدانید این محصول در پرورش طیور(از قناری تا شتر مرغ)مصرف دارد.

نیازمندی ها