در جریان برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص)

کامنتری:ایران ترس ارتش آمریکا را به تصویر کشید

عملیات تکاوران دریایی و اجرای آتش های ساحل به دریا در ششمین روز از رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) نیروی دریایی ارتش با به کارگیری تاکتیک های متنوع آبی - خاکی انجام شد.
کد خبر: ۷۵۴۰۸۶
تاکتیک های آبی-خاکی در ششمین روز رزمایش

در این رزمایش، تازش قایق های جدید این نیرو به سمت اهداف متحرک شناور ،‌ اجرای آتش های ساحل به دریا ، استقرار هواناوها در ساحل پرش چترباز ، عملیات چریکی و تاخت موتور سواران تکاور این نیرو آمادگی رزمی و چابکی یگان های تکاوری خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش قرارگاه فرهنگی - رسانه‌ای محمدرسول الله (ص) آجا ، در این مرحله از رزمایش ، یگان های شناور نیروی دریای ارتش نیز با پرتاب موشک های کروز سطح به سطح نور و نصر به اهداف متحرک شناور در آب های منطقه عمومی رزمایش اخطار به ناوشکن های فرامنطقه ای بار دیگر اقتدار این نیرو را به نمایش گذاشتند.

از ویژگی های این موشک های رادار گریز که متخصصان و دانشمندان داخلی بهینه سازی و بومی سازی کرده اند می توان به ارتقای توان قدرت تخریب و افزایش برد و دقت آن ها اشاره کرد.

در این مرحله از رزمایش همچنین بالگردهای 212 AB که نخستین بار به سامانه تیربار و راکت انداز تجهیز شده ا ند ، علیه شناورهای دشمن فرضی با موفقیت تیراندازی کردند.

شناورهای تندرو آذرخش با پرتاب موشک های سطح به سطح مجهز به راکت انداز با برد بلند و سرجنگی منهدم کننده که قادر است هر شناوری را در دریا شکار کند با اجرای آتش انبوه نیز از دیگر اقدامات تکاوران نیروی دریایی ارتش در ششمین روز از رزمایش بود.

همچنین زیردریایی های کلاس طاروق نیز با قرار گرفتن درموقعیت مناسب علیه شناورهای مهاجم و اهداف متحرک از پیش تعیین شده به پرتاب اژدر اقدام کردند.

عملیات تیراندازی یگان های شناور به هواپیماهای نیرو مهاجم و تجسس زیردریایی با سونار پسیـو نیز دراین مرحل از رزمایش موفقیت انجام شد.

امروز همچنین نیروی دریایی ارتش با توجه به کسب بررسی هوایی امنیت پروازی و آزادی عملی نیروهای سطحی شرکت کننده در رزمایش با بهره گیری از هواپیماهای ترابری 130C به بارریزی ادوات مورد نیاز یگان های ساحلی اقدام کردند.

در این مرحله از رزمایش موشک های دوش پرتاب میثاق 2 که با برد متوسط در سازمان رزم تکاوران نداجا تعریف شده و از تولیدات کاملا بومی محسوب می شود علیه انواع هواگردهای مدرن که مجهز به تجهیزاتی همچون مختل کننده های شناسایی و فلـر حرارتی بودند با موفقیت پرتاب و به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

رزمایش محمد رسول‌الله (ص) که از شش روز پیش در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومترمربع در شرق و تا مدار 10 درجه در اقیانوس هند آغاز شده است، فردا نیز ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها