نتایج تازه ترین نظرسنجی جام جم آنلاین موید آن است که اکثریت مردم جامعه برای ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور، خواهان اتخاذ شیوه های ارشادی و اطلاع رسانی به شهروندان به جای در پیش گرفتن راهکارهای تنبیهی و مجازات برای رانندگان هستند.
کد خبر: ۷۵۳۴۰۳
نیروی انتظامی به جای تنبیه، ارشاد کند

این نظرسنجی طی یک هفته اخیر و به صورت اینترنتی در جام جم آنلاین انجام شد و در آن، تعداد چهار هزار و 101 نفر شرکت کردند.

در حالی که شورای عالی هماهنگی ترافیک بتازگی از دولت خواسته است پیشنهاد دوبرابر شدن میزان جرایم رانندگی در کشور را تا سقف 400 هزار تومان مورد بررسی و تصویب قرار دهد، در این نظرسنجی از مردم خواسته شده بود شیوه مناسب ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور را از میان چهار گزینه پیشنهاد شده، اعلام کنند.

این گزینه ها شامل «دوبرابرشدن میزان جرایم رانندگی» که پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک بود، «تشدید مجازات نمره های منفی و ابطال گواهینامه" رانندگان خاطی، «سخت گیری بیشتر در آزمونهای رانندگی» از سوی نیروی انتظامی و «افزایش اطلاع رسانی و آموزش همگانی» بود.

نزدیک به 60 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی به گزینه چهارم یعنی افزایش اطلاع رسانی و آموزش همگانی رای دادند و فقط 40 درصد با اجرای شیوه های تنبیهی به شکلهای گوناگون موافق بودند اما در میان، گزینه دوبرابر شدن میزان جرایم رانندگی با نزدیک 9 درصد رای موافق، کمترین حمایت و پشتیبانی مردمی را داشت.

متن کامل نظرسنجی جام جم آنلاین و نتایج آن چنین بود:

شورای عالی هماهنگی ترافیک از دولت خواسته است برای ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور، تصمیمات تازه ای اتخاذ کند. به نظر شما، بهترین راه رسیدن به این هدف چیست ؟


نتایج نظرسنجی:

4. افزایش اطلاع رسانی و آموزش همگانی

59.55%

2. تشدید مجازات نمره های منفی و ابطال گواهینامه ها

17.31%

3. سخت گیری بیشتر در آزمونهای رانندگی

14.17%

1. دو برابر شدن میزان جرایم رانندگی

8.97%

مجموع کل آرا: 4101

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
۰
۰
دولت پول كم اورده بودجه نداره میخواد بودجش رو از جیب مردم تامین كن .من امروز بخاطر پارك تو خیابان چهل تومن جریمه شدم.از یه طرف یارانه میده از این طرف میگیره.بابا تقصیر ما چیه كه پول ملی بی ارزش میشه یا نفت ارزون میشه
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام سردار مومنی وبقیه فقط حرف میزنن كه جریمه هدف نیست. كاملاً حدف جریمه بالاست تا كسریه بودجه دولت جبران شود.كافیه یك روز با یك افسر پلیس همراه باشید یا قبض جریمه ها را حساب كنید. ضربدر تعداد افسران قبض بدست بعدش ببیند چه پولی جمع میشود.حالا شاید همه جریمه ها را پرداخت نكنند ولی آخرش چی.

نیازمندی ها