از این خطوط ساده نگذرید

برای بعضی‌ها رانندگی فقط یک چارچوب مشخص دارد و قواعد رانندگی برایشان در همان اصول تئوری تعریف شده است: حمل و نقل یعنی انسان، راه و خودرو!
کد خبر: ۷۵۰۴۴۰

اینها راننده‌هایی هستند که وقتی پشت فرمان می‌نشینند همه حواس و تمرکزشان را می‌گذارند روی این‌که فقط یک‌سری قوانین کلی را رعایت کنند؛ به طور مثال در بزرگراه حواس‌شان است که سرعت‌شان بیشتر از حد مجاز نشود یا وقتی قرار است داخل یک فرعی بپیچند حتما چند ثانیه قبل راهنما بزنند و... اما وقتی از همین رانندگان درباره خط‌کشی‌های سفید رنگ ممتد یا بریده بریده‌ای که در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها کشیده شده بپرسی، شگفت زده‌تان می‌کنند؛ یا کارکرد دقیق آن را نمی‌دانند یا اگر بدانند تا حالا خودشان را چندان ملزم به رعایت باید و نبایدهای رانندگی در جاهایی که این خط‌کشی‌ها کشیده شده است، نکرده‌اند، اما همین خط‌کشی‌های به ظاهر فانتزی خیلی هم با اهمیت است.

رانندگی بین خطوط درس اول برای این است که شما بین رانندگان دیگر به عنوان راننده قانونمند شناخته شوید، شما با رعایت این اصل در واقع با یک تیر چند نشان می‌زنید، هم پایبندی خود به رعایت ریزه‌کاری‌های قوانین رانندگی را به دیگران اثبات می‌کنید، هم از ایجاد گره‌های ترافیکی که در پی تغییر مسیرهای ناگهانی رخ می‌دهد، پیشگیری می‌کنید و هم از همه مهم‌تر از تصادفات رانندگی که می‌توانست با زیر پا گذاشتن این اصل به ظاهر کم‌اهمیت از قوانین رانندگی، اتفاق بیفتد جلوگیری کرده‌اید.

افرادی که بین خطوط حرکت می‌کنند و جز در مواقع ضروری سعی در تغییر مسیر ندارند در واقع با زبان بی‌زبانی به دیگران می‌گویند که تابع قانون هستند و حقوق دیگران را رعایت می‌کنند، اما در مقابل رانندگانی که مدام تلاش می‌کنند مسیر خودشان را بین خودروهای دیگر باز کنند و خود را از دیگران جلوتر بیندازند در واقع افرادی هستند که کارهای دیگرشان را نیز با همین عجله انجام می‌دهند و خیلی راحت حقوق دیگر شهروندان را زیر پا می‌گذارند، فقط برای این که کار خود را پیش ببرند.

پس اگر تا حالا فکر می‌کردید که این خط‌کشی‌ها اهمیتی در رانندگی شما ندارد، از این به بعد در بزرگراه‌های شهری با دیدن این خط کشی‌ها خودتان را ملزم کنید که حتما بین خطوط رانندگی کنید نه روی آنها.

شما باید خط حرکت خودتان را حفظ کنید و نگذارید خودروهای دیگر طوری کنارتان حرکت کنند که یک خط جدید ایجاد شود چون اگر شما درست رانندگی کنید، دیگران نیز مجبور می‌شوند درست رانندگی کنند، اما در غیر این صورت هم خودتان تخلف کرده‌اید و هم راه را برای تخلف رانندگان دیگر باز گذاشته‌اید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها