مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان گفت: مردم استان در قالب طرح 'گلریزان کتاب' افزون بر 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی مناطق شهری و روستایی اهدا کردند.
کد خبر: ۷۵۲۱۰۹
گلستانی ها 40 هزار جلد کتاب اهدا کردند

سید حسین علوی امروز چهارشنبه گفت: طرح گلریزان کتاب در هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی (24تا 30 آبان) در مدارس، کتابخانه های عمومی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مساجد، دانشگاه ها، اداره ها و نهادهای استان گلستان اجرا شد.

وی افزود: در قالب این طرح پایگاه های جمع آوری کتاب های بدون استفاده شهروندان در مکان های یادشده برپا شد که حاصل آن اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان بود.

علوی پیش بینی کرد که افزون بر یک میلیون جلد کتاب نزد شهروندان گلستانی بدون استفاده باشد که می توانند این کتاب ها را به کتابخانه های عمومی استان اهدا یا امانت دهند.

وی با بیان اینکه اکنون 658 هزار جلد کتاب در 70 کتابخانه عمومی و مشارکتی زیر پوشش این نهاد وجود دارد، افزود: در صورت اهدای کتاب های بدون استفاده شهروندان به کتابخانه های عمومی، سرانه کتاب که اکنون به ازای هر 3 شهروند استان یک جلد است، رشد خوبی خواهد داشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان همچنین با اشاره به طرح راه اندازی کتابخانه در مناطق روستایی استان، گفت: اکنون در 20 روستای بزرگ استان کتابخانه راه اندازی شده است و 5 کتابخانه دیگر نیز تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که اهالی روستا ساختمانی با زیربنای حداقل 80 متر مربع دراختیار این نهاد قرار دهند، علاوه بر تجهیز کتابخانه، یکی از جوانان دانش آموخته روستا جذب این فعالیت خواهد شد.

علوی از اجرای طرح وقف کتاب با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد و افزود: این طرح در هفته وقف امسال با هدف ترویج سنت حسنه وقف درحوزه کتاب اجرا می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها