جنجال فیلم مصاحبه ابعاد بیشتری گرفت

انتقاد اوباما از سونی و هشدار او به کره شمالی

رییس جمهوری آمریکا در واکنش به حمله هکری کره شمالی علیه شرکت سونی پیکچرز و ممانعت از پخش فیلم "مصاحبه" اعلام کرد که این اقدام کره شمالی بی پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۷۵۱۱۰۹
انتقاد اوباما از سونی و هشدار او به کره شمالی

به گزارش منابع خبری، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که حمله سایبری که از سوی هکرهای کره شمالی علیه فیلم "مصاحبه" انجام شده است، بی پاسخ نخواهند ماند.

در این فیلم که محصول شرکت سونی پیکچرز است، به دو خبرنگار آمریکایی (با بازی جیمز فرانکو و ست روگن) فرصت مصاحبه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داده می‌شود. سپس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آن دو را مامور ترور رهبر کره شمالی می‌کند. این فیلم قرار بود در تعطیلات کریسمس امسال در سینما‌ها اکران شود.

با این حال، شرکت چندملیتی سونی در پی تهدید هکرهایی که ایمیل‌ها و داده‌های مهمی از کامپیوترهای این شرکت را هک و تهدید به حملاتی مانند حملات ۱۱ سپتامبر علیه سینماهایی کردند که فیلم را به نمایش بگذارند، اکران فیلم «مصاحبه» را لغو کرد.

باراک اوباما، ربیس‌جموری آمریکا روز جمعه در آخرین نشست مطبوعاتی سال میلادی جاری در واشنگتن، عدم نمایش فیلم را اشتباه و مغایر با آزادی بیان دانست و گفت: «سونی یک کمپانی تجاری است و ضربه برگی خورده است. تهدیدهایی علیه کارکنان این شرکت بوده و من نگرانی‌هایی را که این شرکت با آن‌ها روبرو بوده درک می‌کنم. با وجود همه این حرف‌ها، من فکر می‌کنم آن‌ها اشتباه کردند».

وی افزود: «تصور کنید وقتی کسی می‌تواند دیگران را به خاطر پخش یک فیلم کمدی این طور مورد آزار قرار دهد، اگر از یک فیلم مستند خوشش نیاید، یا برنامه‌های خبری باشد که از آن خوشش نیاید، آن وقت چه کارهایی ممکن است بکند».

اوباما با تاکید بر اینکه آمریکا زیر بار خودسانسوری نمی‌رود، در اشاره آشکار به حکومت کره شمالی اظهارداشت: « ما جامعه ای هستیم که نمی توانیم اجازه دهیم که یک دیکتاتور در یک نقطه دنیا بتواند ما را وادار به سانسور در امریکا کند.»

وی گفت که شواهد نشان می‌دهد کره شمالی به تنهایی دست به این حملات زده است و وعده داد که در زمان و مکان مناسب دست به واکنش متناسبی بزند.

از سوی دیگر، یک مقام مسئول در نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل هرگونه ارتباطی را میان این کشور و حمله هکری مذکور رد کرده است، اگرچه دفتر تحقیقات فدرال امریکا اصرار دارد که پیونگ یانگ پشت پرده حمله هکری به شرکت سونی پیکچرز قرار داشت.

در انتقاد باراک اوباما از تصمیم شرکت سونی مبنی بر عدم نمایش فیلم کمدی «مصاحبه» این شرکت اعلام کرده است که این فیلم جنجالی را از طریق دیگری به نمایش خواهد گذاشت.

سونی گفت که عدم نمایش فیلم به خاطر خودداری اکثر سینماهای آمریکا از اکران آن بوده است و در نظر دارد که از طریق دیگری فیلم را به نمایش بگذارد.

پیشتر ورایتی گزارش داده بود: کمپانی سونی پیکچرز انترتینمنت ممکن است بر سر موضوع لغو اکران کریسمس فیلم «مصاحبه» مبلغ 75 میلیون دلار ضرر کند.

بر اساس این گزارش، تهدید هکرها مبنی بر حمله به تمام سالن‌های سینمایی که این فیلم را نمایش بدهند، موجب شده است بسیاری از صاحبان سینماها از نمایش این فیلم سر باز بزنند.

به نوشته ورایتی، رقم 75 میلیون دلار یادشده شامل 44 میلیون دلاری می شود که سونی برای تهیه و ساخت فیلم خرج کرده و 30 میلیون دلاری برای تبلیغ آن در سراسر دنیا هزینه کرده است.

گفته می شود در پی حمله هکرها به شرکت قدرتمند سونی، بسیاری از شرکتهای دیگر نیز که قصد ساخت فیلمهایی در باره کره شمالی داشته اند، از ساخت آن منصرف شده یا در این زمینه دچار تردید شده اند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها