متهمان به دلیل ضرب و جرح می‌توانند از ماموران شکایت کنند

رسانه‌ها اسیدپاش اصفهان را فراری دادند

خانم‌مدیر هفته گذشته مدعی شد 2موتور‌سوار روی خودروی وی اسید پاشیده‌اند

اسیدپاشی ساختگی برای انتقام از خواستگار

برای این‌که بتوانم از مزاحم خود انتقام بگیرم، نقشه اسیدپاشی روی خودرویم را اجرا کردم تا از این طریق ماموران، خواستگار شکست خورده را به اتهام اسیدپاشی دستگیر کنند. اما خیلی زود نقشه‌ام فاش شد و دستگیر شدم.
کد خبر: ۷۵۱۰۱۷
اسیدپاشی ساختگی برای انتقام از خواستگار

این بخشی از اظهارات دختر جوانی است که هفته گذشته مدعی شد راکبان موتورسیکلتی قصد اسیدپاشی به وی را داشته و پس از ناکامی در این کار روی خودروی وی اسیدپاشیده‌اند.

به گزارش جام‌جم، ساعت 11 صبح بیست و سوم آذر امسال یک مورد اسیدپاشی در خیابان مرزداران، خیابان سازمان آب به ماموران پلیس اطلاع داده شد. پس از تحقیقات مقدماتی با دستور قاضی حسین‌پور، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دختر بیست و هفت ساله که مدیر یک شرکت بین‌المللی است، وقتی برای تحقیقات به پلیس آگاهی آمد، به ماموران گفت: روز حادثه در کنار خیابان توقف کرده و در حال صحبت با تلفن همراهم بودم. در همان لحظه یک موتورسیکلت با دو سرنشین از کنار خودرو عبور کرد که ناگهان ترک‌نشین موتور اقدام به پرت کردن یک قوطی به سمت خودرو کرد. در زمان حادثه شیشه ماشین بالا بود و آسیبی به من نرسید.

وقتی پیاده شدم متوجه شدم بطری حاوی اسید بوده که بلافاصله با پلیس تماس گرفتم.

شاکی ادامه داد: از چندی قبل مرد ناشناسی به صورت تلفنی مزاحم من می‌شد. او مدعی بود خودروی مرا آتش می‌زند و به روی صورتم اسید می‌پاشد. این شخص چندی پیش تهدید خود درباره آتش زدن خودرو را عملی کرد و احتمال می‌دهم اسیدپاشی هم کار او بوده است.

با توجه به اظهارات دختر جوان، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی جوانی بیست و پنج ساله به نام سعید در منطقه خلیج شده و او را پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل کردند.

پسر جوان در اظهارات اولیه منکر مزاحمت برای دختر جوان شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: حدود یک سال قبل به دلیل ارتباط کاری که با شاکی پیدا کرده بودم، به او علاقه‌مند شده و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم اما دختر جوان با پیشنهاد ازدواج من مخالفت کرد و همین موضوع انگیزه ایجاد مزاحمت و آتش زدن خودروی او شد. بعد از آتش زدن خودرو با او کاری نداشتم و از اسیدپاشی بی‌اطلاع هستم.

کارآگاهان با بررسی اظهارات پسر جوان دریافتند که سعید هیچ‌گونه نقش و مشارکتی در پرونده اسیدپاشی نداشته به همین دلیل در ادامه رسیدگی به پرونده، تحقیقات از شاکی در دستورکار قرار گرفت.

دختر جوان سرانجام روز پنجشنبه لب به بیان حقیقت گشود و به طراحی نقشه اسیدپاشی و اجرای آن توسط خودش اعتراف کرد و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: زمانی که تهدیدهای مرد ناشناس درخصوص اسیدپاشی آغاز شد، ترسیده بودم که این بار نیز همانند تهدید به آتش زدن خودرو این شخص اقدام به عملی کردن تهدید خود کند. به همین علت و با اطلاع از حساسیت ایجاد شده درخصوص موضوع اسیدپاشی، تصمیم گرفتم با طرح دروغین موضوع اسیدپاشی، توجه پلیس را به موضوع جلب کنم .

او ادامه داد: با خرید اسید به محله خلوتی در منطقه مرزداران رفته و در خیابان اقدام به ایجاد صحنه اسیدپاشی روی خودروی 206 خود کردم. پس از آن با پلیس تماس گرفته و مدعی شدم سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به اسیدپاشی کرده و از محل متواری شده‌اند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به جام‌جم گفت: با توجه به اعتراف خواستگار شکست خورده به آتش زدن خودرو، قرار قانونی برای او صادر و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، درخصوص صدور قرار قانونی برای شاکی پرونده اسیدپاشی نیز اظهار کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم درخصوص طرح شکایت دروغین در پرونده اسیدپاشی و ارائه اظهارات کذب، از سوی مقام قضایی قرار قانونی برای این شخص صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها