رئیس‌ جمهور شهادت شماری از شهروندان پاکستانی به دست تروریست‌ها را به نخست وزیر، دولت و ملت این کشور تسلیت گفت و تأکید کرد: ایران آمادگی خود را برای همکاری با پاکستان برای مقابله با تروریسم اعلام می کند.
کد خبر: ۷۵۰۳۳۲
پیام تسلیت روحانی به نواز شریف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام آقای روحانی به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب آقای نواز شریف

نخست‌ وزیر محترم جمهوری اسلامی پاکستان

حادثه تأسف‌ بار حمله تروریستی به دانش‌آموزان در شهر پیشاور را که به شهادت جمع کثیری از شهروندان بی‌گناه انجامید، به جنابعالی و دولت و ملت برادر پاکستان تسلیت می‌گویم.

این حادثه بار دیگر نشان داد که مقابله با خشونت و افراطی‌گری و خشکاندن ریشه تروریسم نیاز به عزم و اراده جدی جامعه بین‌الملل و کلیه دولت‌های منطقه دارد. اینجانب ضمن همدردی با خانواده قربانیان، آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با دولت پاکستان در مقابله با تروریسم اعلام می‌دارم."

در جنایتی کم‌سابقه، 7 تروریست مسلح از گروه طالبانِ پاکستان، دیروز به یک مجتمع آموزشی در پیشاور حمله کردند. تروریست‌ها کودکان دبستانی تا نوجوانان دبیرستانی را به رگبار گلوله بستند؛ گروهی از دانش‌آموزان هم در انفجار انتحاری یکی از تروریستها، جان باختند.

شمار کشته‌ها تاکنون به 145 نفر رسیده‌ است که 132 نفر از آنان کودکان و نوجوانان دانش‌آموز هستند؛ حال بسیاری از زخمی‌ها نیز وخیم است. سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در ساعات نخست، این حمله جانگداز تروریستی را محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها