معاون امور مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سهم فرهنگ از بودجه 94 تنها 8 درصد است

معاون امور مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه با رادیو گفتگو از تخصیص سهم 8درصدی بودجه 94 به حوزه فرهنگ انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۴۹۵۱۳
سهم فرهنگ از بودجه 94 تنها 8 درصد است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، علی اصغر عبداللهی، معاون امور مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی و موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه «گفت و گوی روز» در خصوص نحوه تخصیص بودجه دستگاه های فرهنگی در بودجه سال 94 سخن گفتند.

علی اصغرعبداللهی گفت: بودجه کشور عددی حدود 840هزار میلیارد تومان است که از این عدد چیزی در حدود 590هزار میلیارد تومان سهم بانک ها و موسسات و شرکت هاست که دخل و تصرفی در درآمد و هزینه این ارگان ها نمی شود.

وی در ادامه اشاره کرد: حدودا دویست و بیست و چهار هزار میلیارد تومان هم بودجه عمومی کشور است که در چهار امر این بودجه توزیع می شود که یکی امور عمومی کشور است که حدود 5.6 در صد را به خودش اختصاص می دهد و بعدی امور دفاعی و امنیتی کشور است که حدود 11 در صد بودجه کشور را به خودش اختصاص می دهد و حدود 7.24 درصد به امور اقتصادی تخصیص داده می شود و بیشترین سهم که حدود 47 درصد است را که امور فرهنگی و اجتماعی به خود اختصاص می دهد البته سهمی که فرهنگ از این بودجه به خود اختصاص می دهد متاسفانه حدود هشت درصد است.

ثروتی گفت: بودجه نسبت به سال گذشته درصد رشد کم تری داشته است. بیشترین رشد را بودجه های عمرانی داشتند که البته بودجه های عمرانی نیز در بخش های مختلف اجتماعی و دفاعی و فرهنگی و... نیز متفاوت بوده است. دولت نیز سیاستی را به کار برده است که تلاش کند رکورد اقتصادی را جبران کند تا اقتصاد کشور بتواند رونق پیدا کند و به گونه ای بار تورمی کم شود. البته دولت باید کاهش صادرات نفت و کاهش قیمت را به گونه ای پوشش دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: البته دولت توانسته در حدود 8 درصد افزایش هزینه ها را کنترل کند و حدود 466 هزار میلیارد تومان دولت در هزینه ها منظور کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها