براساس نظرسنجی‌های انجام شده از رای دهندگان ژاپنی، حزب حاکم این کشور در جریان انتخابات پارلمانی امروز (یکشنبه) به یک پیروزی چشم‌گیری دست یافته است.
کد خبر: ۷۴۹۱۹۵
ائتلاف حاکم ژاپن پیروز انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتخابات پارلمانی امروز از سوی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به عنوان یک همه پرسی درباره برنامه وی برای احیای اقتصاد این کشور تلقی شده است.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده از رای دهندگان ژاپنی هنگام خروج از پایگاه‌های رای گیری، حزب حاکم ژاپن یعنی حزب لیبرال دموکرات توانسته در این انتخابات به آسانی اکثریت خود را در مجلس نمایندگان این کشور متشکل از 475 کرسی حفظ کند.

این نظرسنجی‌ها نشان دادند که "ائتلاف حاکم" اکثریت دو سومی به دست آورده اما حزب شینزو آبه به تنهایی نتوانسته اکثریت مطمئنی را از آن خود کند.

در جریان انتخابات‌های گذشته در ژاپن نتایج نظرسنجی‌ها هنگام خروج رای دهندگان معمولا پیش بینی‌های مطمئنی داشته‌اند.

حزب لیبرال دموکرات در بیشتر سال‌های پس از جنگ جهانی دوم قدرت را در ژاپن در دست داشته است و اگرچه نتوانسته به تنهایی اکثریت دو سومی به دست آورد اما توانسته این کار را با ائتلاف با حزب "کومیتو" انجام دهد.

شینزو آبه پیشتر خواهان برگزاری زودهنگام انتخابات دو سال پیش از موعد تعیین شده شد تا بتواند حکم جدیدی برای راهبرد اقتصادی خود به منظور سیاست‌های پولی تسهیل شده، محرک‌های مالی و اصلاحات ساختاری به دست آورد.

وی می‌تواند با استفاده از این پیروزی بزرگی که ظاهرا به دلیل حضور کم رای دهندگان به دست آمده اصلاحات اقتصادی دردناک خود را اجرا کند اما در عین حال می‌تواند توجه بیشتری صرف دستور کار محافظه کارانه‌اش که شامل بازبینی قانون اساسی صلح طلبانه ژاپن برای کم کردن از محدودیت‌های ارتش است، کند.

به دنبال برگزاری این انتخابات شهرداری توکیو اعلام کرد که حضور رای دهندگان در انتخابات این شهر کمتر از انتخابات دو سال پیش بوده و تا فرا رسیدن عصر تنها 26 درصد از رای دهندگان پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند در حالی که در انتخابات دو سال پیش این میزان 33 درصد بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها