اشباح در خانه نخست وزیر ژاپن

دفتر نخست وزیر ژاپن در بیانیه ای رسمی یک شایعه قدیمی در مورد وجود اشباح در اقامتگاه رئیس دولت را تکذیب کرد. به رغم این تکذیب، شینزو آبه بدون دادن توضیحی هنوز حاضر به اقامت در این خانه نیست.
کد خبر: ۵۶۵۴۳۲
اشباح در خانه نخست وزیر ژاپن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، آیا اقامتگاه رسمی نخست وزیر ژاپن نفرین شده است؟ دفتر شینزو آبه این مساله راکه نخست وزیر به دلیل وجود اشباح حاضر به اقامت در این خانه نیست، تکذیب کرده است.

شینزو آبه از ماه دسامبر که به مقام نخست وزیری ژاپن رسید تاکنون هنوز راضی به اقامت در این ساختمان آجری که 84 سال قدمت دارد، نشده است.

به نوشته رسانه های ژاپنی، این نخستین بار است که یک نخست وزیر این کشور برای چنین مدت طولانی از سکونت در اقامتگاه رسمی رئیس دولت استنکاف کرده است.

یک نماینده پارلمان ژاپن با طرح سوالی در مورد یک شایعه قدیمی در مورد وجود اشباح در این مکان باعث شد تا باردیگر این مساله بر سر زبان ها بیافتد.

این نماینده پرسیده است: شایعاتی وجود دارند که اقامتگاه رسمی نخست وزیر نفرین شده است.آیا این مساله حقیقت دارد؟ آیا به دلیل همین شایعات نخست وزیر حاضر به اقامت در این مکان نیست؟

دفتر شینزو آبه امروز جمعه ناگزیر به تکذیب این مساله شد. آبه قبلا نیز از سپتامبر 2006 تا سپتامبر 2007 نخست وزیر ژاپن بود. تا اینکه دوباره حدود پنج ماه پیش به این مقام انتخاب شد.

این شایعات مربوط به امروز نیستند. بسیاری از نخست وزیران قبلی ژاپن در گذشته اعتراف کرده اند که پدیده هایی غیرعادی را در این اقامتگاه تجربه کرده اند اما در مورد ماهیت آنها توضیح نداده اند.

همسران بسیاری از نخست وزیران سابق به نوبه خود حاضر نشده بودند در این خانه 11 اتاقه زندگی کنند. این خانه صحنه دو اقدام به کودتای نظامی در سال های دهه 1930 میلادی بوده است.

در ماه مه 1932 تسویوشی اینوکای نخست وزیر در این خانه از سوی افسران جوان نیروی دریایی ژاپن به قتل رسیده بود.

چهار سال بعد، در فوریه 1936 حدود 1400 نظامی شورشی برای مدت چهار روز مرکز توکیو را که مقر وزارتخانه ها و اقامتگاه رسمی نخست وزیر در آنجا واقع شده اند، تصرف کرده بودند.

نظامیان شورشی تعداد زیادی از مقامانت سیاسی و دولتی را به قتل رسانده اما کیسوکی اوکادا نخست وزیر توانست جان سالم به در برد. شورشیان به اشتباه برادر زن او را به جای وی کشتند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها