در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
اینها فقط بخشی از هشدارهای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که درباره مذمت حضور انبوه خودروها در پایتخت به ایسنا متذکر شده است.
نکته مهمی که در بین حرفهای جعفر تشکر هاشمی وجود دارد این است که وسایل نقلیه، مقصر 88 درصد آلودگی پایتخت است. این حرف به این معنی است که در وهله اول، شهر ما و سلامت شهرنشینان، تسلیم خودروها شده است و در وهله دوم این پیام را میدهد که اگر راهکاری وجود داشته باشد تا از تعداد خودروهای پایتخت کاسته شود، در آن صورت میتوان به داشتن شهری سالم و دوستدار محیط زیست امیدوار بود. در همین شرایط، این مقام مسئول عنوان کرده که محدودههای عاری از خودرو در تهران توسعه پیدا میکند. در این محدوده ها، حضور خودروها ممنوع خواهد بود و فقط عابران پیاده یا دوچرخهسواران حق دارند در این مسیرها حرکت کنند. در صورتی که این حرف به واقعیت بپیوندد، در آن شرایط پایتخت از تصرف خودروها درمیآید و سلامت انسان، معیار رفت و آمدهای شهری خواهد شد. البته این راهکارها سالهاست در کشورهای توسعه یافته به اجرا درآمده است و اتفاق عجیبی نیست، اما در صورتی که همین اتفاق مثبت در شهرداری تهران هم جدیتر گرفته شود؛ یعنی این طرح حداقل در مناطقی از پایتخت، اجرایی شود و ردپای لاستیک خودروها در آن مناطق وجود نداشته باشد، آن وقت میشود راحتتر در تهران نفس کشید و به طول عمر بیشتر در این کلانشهر، امید بیشتری داشت.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه