آمریکا خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی:

اشغال کرانه باختری باید پایان یابد

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین بر تصمیم فلسطین برای توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل، پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی و یکپارچه‌سازی فوری کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد. این تصمیم درواکنش به شهادت یک وزیر فلسطینی در آخر هفته گذشته اتخاذ شده است.
کد خبر: ۷۴۸۷۷۵

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فلسطینی‌ معا، صائب عریقات با مسئول دانستن اسرائیل در کشته شدن زیاد ابوعین، وزیر فلسطینی گفت ما تصمیمات جدیدی گرفته‌ایم. وی در تشریح این تصمیمات گفت از بین تصمیماتی که ما گرفته‌ایم، ارائه پیش‌نویس طرحی به شورای امنیت برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس و تعیین جدول زمانی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین است. تصمیم دیگر ما امضا کردن توافق‌نامه پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی و دعوت از تمامی طرف‌های امضاکننده معاهده‌های ژنو برای اجرایی کردن معاهده چهارم ژنو است.

وی گفت: تصمیم دیگر ما دعوت از بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل برای ایجاد ساختار ویژه‌ای در حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین است و محمود عباس در این باره نامه‌ای را به بان کی‌مون ارسال کرده است. تصمیم دیگر ما درخصوص تحقق آشتی ملی در سریع‌ترین زمان ممکن است چراکه یکپارچه‌سازی کرانه باختری، نوار غزه و قدس مساله مهمی برای مقابله با اسرائیل است.

تشکیلات خودگردان فلسطین قرار بود روز جمعه نشستی را درخصوص به شهادت رسیدن ابوعین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی برگزار کند اما این نشست به روز یکشنبه (امروز) موکول شد. روزگذشته حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «زیاد ابوعین» وزیر فلسطینی را به مردم و مقامات فلسطینی تسلیت گفت.

این تحولات درحالی جریان دارد که موج همراهی و موافقت با تشکیل یک دولت فلسطینی در بین کشورهای اروپایی ادامه دارد. بعد از سوئد، فرانسه، اسپانیا و انگلیس، پارلمان پرتغال نیز ضمن به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور با اکثریت آرا از دولت این کشور خواست تا برای تشکیل دو کشور در سرزمین‌‌های اشغالی و نیز ادامه مذاکرات با مقامات رژیم صهیونیستی تلاش کند. دولت ایرلند نیز کشور فلسطین را بر اساس مرزهای سال 1967 به رسمیت خواهد شناخت و پایتخت آن را بیت‌المقدس شرقی خواهد دانست. دوبلین همچنین ادامه شهرک سازی‌های اسرائیل و گسترش این گونه فعالیت‌ها را در کرانه باختری، غیرقانونی قلمداد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها