امروز 22 آذر 1393 خورشیدی برابر با 20 صفر 1436 هجری و 13 دسامبر 2014 میلادی است. رویدادهای مهمی که در چنین روزی در تاریخ رخ داده، بدین شرح است:
کد خبر: ۷۴۸۶۲۶
22  آذر،  مهاجرت صغری علما در دوره مشروطه

هجری شمسی

22 آذر 1283

مهاجرت صغری رخ داد. به علت برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی در اواخر سلطنت مظفرالدین شاه قاجار، گروهی از علما که به این وضع معترض بودند، به حرم حضرت عبدالعظیم مهاجرت کردند. مظفرالدین شاه سرانجام با خواسته آنان که تشکیل عدالت خانه در شهرهای ایران و عزل مسیو نوز بلژیکی و برکناری علاء الدوله حاکم تهران بود، موافقت کرد.

22 آذر 1354

سلطان قابوس رسماً شکست کامل شورش ظفار را که مدت 10 سال ادامه داشت اعلام کرد. وی تصریح کرد در این شکست، ارتش ایران نقش ویژه داشت.

22 آذر 1357

کلیه پالایشگاههای نفت در سراسر کشور به استثنای واحدهایی در پالایشگاه آبادان که نیاز روزمره مردم به نفت را تأمین می‌کنند، دست از کار کشیدند.

22 آذر 1367

استاد سید غلامرضا سعیدی نویسنده و مترجم درگذشت. او در اطراف بیرجند متولد شد و در پایان تحصیل به تدریس پرداخت. سعیدی پس از سفر به تهران همراه با دکتر سید جعفر شهیدی مجله فروغ علم را منتشر کرد. از او بیش از شصت اثر اعم از ترجمه و تالیف باقیست. ترجمه منشور جهانی اسلام، ترجمه فرد و اجتماع، و ترجمه زندگانی حضرت محمد (ص) از آثار غلامرضا سعیدی است.

هجری قمری

20 صفر 61

اهل بیت امام حسین در حالی که از شام به طرف مدینه حرکت می کردند، در کربلا با جابر بن عبدالله انصاری صحابی بزرگ پیامبر (ص) که به زیارت تربت شهیدان کربلا آمده بود، مواجه شدند. آنان پس از سوگواری راهی مدینه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها