منابع خبری از شلیک 7 خمپاره به مناطقی در کربلای معلی خبر داده و ابراز داشته‌اند که این خمپاره‌ها بنابر برخی گزارش ها تلفات جانی برجا نگذاشته‌اند اما بعضی منابع از شهادت یکی از زائران حسینی خبر داده اند.
کد خبر: ۷۴۸۵۲۷
شلیک 7 خمپاره به سوی کربلای معلی

کربلای معلی میزبان میلیون‌ها نفر از عزاداران حسینی (ع) است.

اخباری که در این خصوص دریافت می‌شوند، ذیلا و با رعایت تاخر اخبار تقدیم مخاطبان می‌شوند، لازم به ذکر است که منابع اولیه اخبار همه منابع غیررسمی هستند:

پایگاه عرب‌زبان ارم نیوز به نقل از یک مقام امنیتی تعداد خمپاره‌های شلیک شده را 20 فروند عنوان کرده که ظرف مدت نیم ساعت شلیک شده‌اند اما خبری از تلفات نداده است.

یک منبع در کربلای معلی: در نزدیکی حرم مطهر تنها یک انفجار رخ داد که هیچ تلفات جانی نداشت و تنها به ساختمان‌‌ها آسیب زد. انفجارهای دیگر در صورت صحت در جایی دورتر رخ داده‌اند و صدای آنها هم در اطراف حرم شنیده نشده است.

شبکه الغدیر حمله به کربلا با خمپاره را تایید کرد اما ابراز داشت که حملات به حومه این شهر مقدس صورت گرفته و تلفاتی بر جای نگذاشته است.

برخی کاربران تکفیری در شبکه‌های اجتماعی داعش را عامل حملات خمپاره‌ای بامداد جمعه به کربلای معلی معرفی می‌کنند.

حیدر سومری در توئیتر گزارش داده که گزارش‌ها در خصوص انفجارها دو دسته‌اند. برخی از فرود خمپاره‌ها در مناطق کشاورزی حکایت دارند و برخی از جراحت خفیف تعدادی از زوار سخن می‌گویند.

سومری خبر داده که جمعیت زوار با شنیدن صدای انفجارها فریاد «لبیک یا حسین» سر داده‌اند.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند تمام خمپاره‌ها دور از زوار فرود آمده‌اند و تلفاتی رخ نداده است.

منبع خبری دیگری می‌گوید که انفجارها ناشی از شلیک 7 خمپاره از پشت بام‌های نزدیک به حرم مطهر بوده است.

دو انفجار از انفجارهای صورت گرفته ظاهرا شدیدتر بوده و صدای مهیبی ایجاد کرده است.

منابع خبری محل انفجارها را نزدیک به حرم شریف سیدالشهدا (ع) ذکر می‌کنند. مرکز شهر و غرب شهر کربلا نقاطی است که می‌گویند هدف انفجار قرار گرفته است.

خبرگزاری ایرنا نیز در خبری فوری از شهادت یکی از زائران حسینی در انفجارهای امروز کربلا خبر داد.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی و رصدگران اخبار، این حادثه را بی ارتباط به دیدار تامیر پاردو رییس موساد اسرائیلی با همتای عربستانی خود در ریاض طی روزهای گذشته نمی دانند. (فارس- ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
۰
۰
اقا یه گنبد اهنینی درست كنن چون این وهابی های ... زمینی كاری نتونن بكنن از راه هوایی موشك و خمپاره پرت میكنن وغلط زیادی میكنن

نیازمندی ها