مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی، رشد 6 درصدی بودجه امسال صداوسیما در لایحه ابلاغی دولت را ناچیز و ناکافی دانست و گفت: کاهش بودجه صداوسیما، نارضایتی مخاطبان را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۴۸۳۳۷

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیدتقی سهرابی با بیان این مطلب گفت: با وجود نیاز سازمان صداوسیما به بودجه‌ای معادل حداقل 3000 میلیارد تومان در سال مالی پیش‌رو، بودجه این سازمان در مقایسه با سال گذشته تغییر محسوسی نداشته و دولت، رسانه ملی را موظف کرده از طریق پخش آگهی بازرگانی، 1200 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد و این در حالی است که مردم از پخش همین مقدار آگهی براساس درآمد 890 میلیارد تومانی ناراضی‌اند و رسانه ملی نیز مجبور به آنتن‌فروشی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به سهم 932 میلیارد تومانی دولت از بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه امسال، تصریح کرد: رشد حدود 6درصدی بودجه سال 94 رسانه ملی به نسبت سال 93 در حالی است که در بودجه 94 حقوق کارکنان دولت با 14 درصد رشد پیش‌بینی شده است. وی با بیان این که برخلاف رویه دولت، امسال هیچ جلسه‌ای برای بررسی بودجه سازمان صداوسیما برگزار نشده است، تصریح کرد: در صورت تصویب اعتبار ابلاغی که حتی کفاف حقوق و مزایای کارکنان رسانه ملی را هم نمی‌دهد، سازمان صداوسیما قادر نخواهد بود آنگونه که باید به تعهدات خود مبنی بر تولید محتوا و نگهداری شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی محلی، ملی و بین‌المللی عمل کند. مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به تکالیف رسانه ملی در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و اشراف نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بر اوضاع کمی و کیفی فعالیت‌های صداوسیما، اظهار امیدواری کرد: در مراحل بررسی نهایی لایحه بودجه کل کشور، دولت محترم و مجلس شورای اسلامی اقتضائات رسانه‌ملی جمهوری اسلامی ایران را بویژه در دوره جدید مدیریتی در نظر بگیرند.

به گزارش جام‌جم ، نگاهی به بودجه پیشنهادی دولت برای دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای نشان می‌دهد رسانه ملی از این منظر با کمترین میزان توجه از سوی دولت مواجه بوده است.

به عنوان مثال در لایحه بودجه سال 94 دولت برای وزارت ورزش و جوانان 53 درصد و برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 23 درصد افزایش بودجه نسبت به سال قبل پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این بنا به پیشنهاد دولت، بودجه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات نیز در سال آینده به ترتیب 21 و 10 درصد افزایش خواهد یافت. بی‌توجهی دولت به بودجه صدا و سیما در حالی است که برخی مسئولان دولتی در ماه‌های گذشته رسانه ملی را به دلیل حجم آگهی‌های تلویزیونی مورد انتقاد قرار داده و خواستار کاهش آن شده بودند. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در مرداد ماه امسال خواستار اصلاحات بنیادی در پخش تبلیغات تلویزیونی شد و آن را آنتن‌فروشی نامید. متاسفانه در بودجه پیشنهادی دولت برای سال 94 نه‌فقط افزایش قابل قبولی در بودجه صدا و سیما مشاهده نمی‌شود، بلکه عملا دولت، صدا و سیما را موظف به کسب درآمد بیشتر از طریق پخش آگهی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها