رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در طرح ترافیکی زمستانی امسال بیش از 15 هزار راهدار در عملیات امدادرسانی جاده‌های کشور انجام وظیفه می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۸۲۲۳

داوود کشاورزیان در رزمایش طرح زمستانی سال 93 افزود: در این طرح در مجموع 985 راهدارخانه ثابت و موقت در سطح راه‌های کشور مستقر می‌شوند و 1400 اکیپ راهداری نیز در سطح کشور در مواقع ضروری به رانندگان و مسافران امدادرسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزایش ایمنی بیشتر در راه‌های کشور است و اولویت اعتبارات این سازمان به ایمنی بیشتر راه‌ها اختصاص دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی بر استقرار بیشتر ایمنی در راه‌های کشور تاکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از سیستم‌های هوشمند ایمنی بیشتری در راه‌های کشور حاکم شود و در این جهت هم‌اکنون 400 دوربین ثبت سرعت در بخشی از راه‌های کشور فعال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با این حال به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث رانندگی در راه‌های کشور درصددیم برای پوشش تمام راه‌های شریانی کشور طی دو سه سال آینده 900 میلیارد تومان برای خرید سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های ثبت سرعت هزینه کنیم./ ایرنا

جاده‌های خاکی در استان کهگیلویه و بویراحمد

گرچه 47 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در روستا ساکن هستند، اما این استان به لحاظ شاخص برخورداری از راه روستایی جزو استان‌های توسعه نیافته است و همین مشکل در رشد مهاجرت روستاییان به شهرها موثر بوده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در این باره به ایرنا گفت: هنوز درخصوص راه‌های روستایی و آسفالت آنها در استان راه درازی در پیش داریم.

شیرمحمد راستاد افزود: از مجموع 4530 کیلومتر راه روستایی در استان تاکنون 1958 کیلومتر آن آسفالت شده و بقیه وضع مطلوبی ندارد.

وی گفت: سخت گذر بودن و پراکندگی روستاها دو عاملی است که کار کردن در پروژه‌های راه روستایی کهگیلویه و بویراحمد را با مشکل روبه‌رو کرده است.

راستاد با اشاره به شتاب بخشی طرح‌های راهسازی افزود: امسال حدود یکهزار میلیارد ریال به اجرای بیش از 270 پروژه در بخش راه در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره گفت: شاخص آسفالت راه روستایی در این استان 20درصد کمتر از متوسط کشوری است.

پژمان نیک‌اقبالی افزود: این شاخص به طور میانگین در کشور 65 درصد و در این استان 45 درصد است.

پایین بودن شاخص توسعه این استان در برخورداری از راه‌های مناسب به دلیل عمق محرومیت‌ها، سخت گذر بودن و شرایط خاص این استان است. / مهر

گوجه‌فرنگی بوشهر روانه بازار شد

برداشت محصول گوجه‌فرنگی از 6500 هکتار مزارع «دیر» بوشهر آغاز شد.

عیسی محمد‌دوست، مدیر جهاد کشاورزی دیر استان بوشهر گفت: در صورت مساعد بودن وضع آب و هوایی منطقه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال زراعی 400 هزار تن گوجه‌فرنگی در این شهرستان تولید شود.

وی بااشاره به اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در مزارع این شهرستان گفت: با حمایت دولت و استقبال کشاورزان هم‌اکنون 6500 هکتار اراضی زیرکشت در این شهرستان به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌گیرد.

کشت گوجه‌فرنگی خارج فصل در شهرستان دیر از شهریور آغاز و برداشت محصول آن از نیمه دوم آذر تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد./ ایرنا

منطقه حفاظت‌شده حیات وحش پاوه محیط‌بان ندارد

منطقه حفاظت‌شده «بوزین ومره خیل» شهرستان پاوه استان کرمانشاه با وجود پوشش دادن 23 هزار هکتار از مناطق بکر طبیعی و گونه‌های نادر جانوری و گیاهی فاقد حتی یک محیط‌بان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه در این باره گفت: متغیر بودن ارتفاع از سطح دریا و شرایط خاص و تنوع اقلیمی و تنوع زیستی که در این منطقه حاکم شده، شرایط خاصی را برای پرورش انواع گونه‌های گیاهی و جانوری ایجاد کرده است.

محمد اخگرزاده افزود: این منطقه از سال 1380 به طور رسمی و با مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مناطق چهارگانه کشور شامل منطقه حفاظت‌شده، پناهگاه حیات وحش، آثار طبیعی ملی و پارک‌های ملی ثبت جهانی شده است و با وجود داشتن 15 نفر چارت محیط‌بانی، هنوز حتی یک نیروی محیط‌بان ندارد.

وی افزود: گونه نادر و منحصر به فرد شوکا (گوزن مینیاتوری) در این منطقه حفاظت‌شده زندگی می‌کند، ولی به دلیل شکار بی‌رویه و وجود شکارچیان متخلف و نبود نیروی ثابت محیط‌بان در منطقه این گونه نادر در حال انقراض و نابودی است. اخگرزاده با اشاره به تهدیدهای پیش روی مناطق حفاظت‌شده از جمله آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها و خشکسالی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین مشکل پیش روی این اداره است که امیدواریم با توجه به اهمیت منطقه مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.‌‌/‌‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها