سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه امروز هیات وزیران در باره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 94 گفت:در بودجه سال آینده حقوق کارکنان 14 درصد برابر با نرخ تورم افزایش یافت .
کد خبر: ۷۴۸۰۷۵
میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 94 تصویب شد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمدباقر نوبخت در تشریح مصوبات امروز دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رئیس جمهور دستور اجرای مصوبه را داد و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور یا همان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی موظف شدند از همین امروز برای اجرایی شدن این طرح مهم که در جهت منافع دو کشور همسایه و دو ملت است ، اقدام کنند.

وی همچنین از اتصال راه آهن سراسری ایران به راه آهن عراق به منظور سهولت رفت و آمد زائران حسینی و عتبات عالیات خبر داد و گفت: با این اقدام برای رفت و آمد زائران که در سال های اخیر دشواری هایی وجود داشت، سهولت لازم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بحث دیگر امروز دولت در خنثی کردن توطئه کاهش قیمت نفت متمرکز بود؛ توطئه ای که برای ایجاد مانع برای پیشرفت و توسعه ملت ایران بکار گرفته شد زیرا با تشدید تحریم از نظر مقدار صادرات نفت و محدودیت های ناشی از آن به هدف خود نرسیدند از اینرو توسعه تقلیل قیمت نفت را به کار گرفتند.

سخنگوی دولت گفت: تحلیل آنها این بود که با وجود همه تحریم ها، ایران می تواند به مسیر پیشرفت ادامه دهد و از آنجا که فکر می کردند تشدید تحریم ها به روند مذاکرات آسیب می زند، توطئه کاهش قیمت نفت را در پیش گرفتند که البته نیازمند تدبیر است تا از این گردنه نیز مانند گذشته عبور کنیم.

نوبخت افزود: تأکید رئیس جمهور به همه دستگاه ها؛ نهایت صرفه جویی در اعتبارات جاری و هزینه ای بود تا تخصیص ها به طرح های تملک دارایی های سرمایه ای یا همان طرح های عمرانی اختصاص یابد، از اینرو در بودجه سال آینده منابع عمومی 6.2 درصد، حقوق کارکنان 14 درصد برابر با نرخ تورم افزایش یافت اما اعتبارات عمرانی با 16 درصد افزایش همراه است.

نوبخت گفت: وزیر نفت گزارشی درباره چگونگی کاهش قیمت نفت در سال جاری ارائه کرد و همچنین پیش بینی نهادها و بنگاه های بزرگ بین المللی که قیمت نفت را برای آینده بیش از 75 و 80 دلار پیش بینی کرده اند، البته قیمت 72 دلاری که ما برای قیمت نفت در بودجه در نظر گرفتیم ، قابل مدیریت کردن است.

وی افزود: در تخصیص ها با مکانیزم دقیق عمل خواهد شد البته این به معنای تخصیص مساوی میان همه طرح ها و برنامه ها نیست بلکه به جاری ها کمتر تخصیص خواهیم داد اما اولویت ما به سمت طرح های عمرانی است که البته در اینجا هم همه طرح ها یکسان دیده نمی شود بلکه طرح هایی که پیشرفت بیش از 80 درصد داشته باشد و امسال یا سال آینده به بهره برداری برسد، همچنین طرح هایی که به تعادل و توازن منطقه ای کمک کند و طرح هایی که می تواند به صورت محوری سایر طرح ها را به حرکت درآورد در اولویت خواهد بود که اتصال راه آهن سراسری ایران به راه آهن عراق ازجمله این اولویت هاست.

اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودر در هیات وزیران از دیگر مصوبات امروز هیات دولت بود .

بر اساس اصلاحات صورت گرفته این ، دوره معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی با عمر 10 سال یا کمتر، شش ماه و برای وسایل نقلیه عمومی با عمر بیشتر از 10 سال، سه ماه و برای انواع وسایل نقلیه سبک شخصی و دولتی یک سال تعیین شد.همچنین وزارت کشور موظف است سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی را راه اندازی کند.

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در این جلسه هیات دولت از تصویب اعضا گذشت.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ 5 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های وارده به واحدهای دامداری گاو شیری شهرستان های آمل و ساری ناشی از بیماریهای دامی و تب برفکی اختصاص یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۰
با سلام و احترام
میشه لطفا از مسئولین خواهش كنم یك ماه با حقوقی كه ما كارمندان قراردادی الان دریافت میكنیم زندگی تون رو اداره كنید ببینیم چطور با ماهی 900 هزار تومن اجاره خونه و قسط و بقیه مخارج رو میشه پرداخت تا ما هم یاد بگیریم . ممنون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
واقعا تاسف برانگیز ...باید در برابر ملت و خدا جوابگو باشید
ح.ت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۰
با این افزایش به كامند میگن برو دزدی كن
ع -م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
آخركسی نیست به اینهابگوید شمارابه خداآیاافزایش آقازاده هاومقربان هم همین گونه است
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
اخ كه دوستان این نظرات رو هیچ كس جز خودمون نمیخونه وفقط داریم برای هم درد دل میكنیم كی فكر ما هست خدا فقط به دادمون برسه كه هیچیمون تو زندگی به ادم نرفته و داریم الكی دست وپا میزنیم و اخرش هم غرق خواهیم شد لعنت به این زندگی ولعنت به این كارمندی كه 30 سال خودمون رو بدبخت كردیم
باید در برابر خدا پاسخگو باشید كه ما رو نابود كردید
لبنان سوریه فلسطین افغانستان چچن اوكراین عراق پاكستان لیبی مصر دارن با پول نفت ما زندگی میكنن اون وقت ملت ایران با فلاكت زندگی میكنند
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
واقعاً فكر می كنید تورم 14 درصد هست .مدعیان مسلمانی و این همه ظلم - من دیگه حرفی برا گفتن ندارم
حسن ارشد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
۰
۰
آخه به خدا با این حقوق تو خودت میتونی خانواده ات رو بچرخونی.چرا ستم میكنین به مردم؟
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
به خدا مردم دیگه از فشار زندگی به آخر خط رسیده اند چرا با مردم مثل بچه، بازی میكنید دیگه بسه
جوان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
بی انصاف ها ما با 14 درصد چیكار كنیم ...
hamid
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
۰
۰
نظر دادن تو این دولت بی فایدس خودتونو خسته نكنید صداتونو نمیشنون
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
45 درصد تورم انبا شته امرور چگونه 14 درصد محاسبه میشه
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
تورم 50 درصدی وبی عدالتی خفه كرده مارا بلد نیستید بگذارید دو تا متخصص این كار بكنه
رضا
Netherlands
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
۰
۰
جواب خدا رو چی می دید؟ می توانید مثه ماها جلو خانوادتون شرمنده بشید
مهری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
۰
۰
واقعا با این پول چی كار میشه كرد؟ از صبح تا 5 سر كار با این گرونی فقط 14%؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایا ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها