توسط محققان کشورمان ساخته شد

ساخت کیت تشخیص ویروس هپاتیت B در ایران

محققان ایرانی موفق به ساخت کیت های تشخیصی و تعیین مقدار ویروس هپاتیت B به روش مولکولی شدند که این کیت ها از سال آینده وارد بازار می شوند.
کد خبر: ۷۴۸۰۱۷
ساخت کیت تشخیص ویروس هپاتیت B در ایران

عبدالرضا اردشیری - عضو هیات علمی مرکز بن یاخته (تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) گفت: در این مرکز موفق به ساخت کیت های تشخیصی، تعیین مقدار و درمان هپاتیت B شدیم که در سال آینده این کیت به تولید انبوه می رسد.

وی با بیان اینکه اکنون کیت های تشخیصی هپاتیت B جزء اقلام وارداتی کشور محسوب می شود، افزود: کیت های با کیفیت بالا برای تشخیص هپاتیت B توسط دو کشور آلمان و روسیه به تولید می رسند.

عضو هیات علمی مرکز بن یاخته گفت: تولید کیت های تشخیصی هپاتیت B در کشور صرفه جویی ارزی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه کیت های تشخیصی هپاتیت B در ۲۰ آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته است، افزود: اکنون در حال دریافت مجوز برای تولید انبوه هستیم تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز در کشور، به صادرات نیز بپردازیم.

اردشیری با تاکید بر اینکه شناسایی هپاتیت B بر اساس ژن ویروس است، افزود: این کیت ها دقت بالایی برای تشخیص هپاتیت B دارد و افراد سالم هم می توانند برای تشخیص بیماری از این کیت ها استفاده کنند. همچنین فرقی نمی کند که بیمار در چه مرحله ای از بیماری به سر می برد و کیت در قالب «مارکر ویروسی»، بیماری را تشخیص می دهد.

این دستاورد در نمایشگاه دستاوردها که در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، ارائه شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها