جیم دیویس در سن رافائل کالیفرنیا، این موتورسیکلت را با قوای محرکه روتاکس ساخته است.
الهامبخش او در ساخت و طراحی این موتورسیکلت عجیب، چهار چیز بیربط به هم بود: هواپیماهای جنگنده، ماسل کارهای آمریکایی، تایرهای پهن و چاق و موتورسیکلت استریت فایتر.
تایرهای جلو با اندازه 250 و در عقب با اندازه 300 در 35.18 به نظر کنترل سختی را برای سوارکار به همراه داشته باشند.
شاسی این موتورسیکلت از تیوبی به قطر 5 اینچی یا 12.7 سانتیمتر شکل گرفته است که چهره ای پهنپیکر و عضلانی به آن بخشیده است.
قسمتهای دیگری از شاسی هم با تیوبی 4 اینچی تقویت شدهاند. بسیاری از قسمتها از جمله شاسی تیوبی شکل از آلومینیوم و پنل های دیگر بدنه از فیبرکربن ساخته شدهاند.
دسته فرمان که به صورت معکوس نصب شده همراه با یک نمایشگر مربعی کوچک در انتهای آن، از نوآوریهای این سیکلت به شمار میآید. اگر هم از غیبت آینهها در تعجباید باید بدانید که یک دوربین دید عقب، این وظیفه را به طور کامل بر عهده گرفته است.
نوع سیستم تعلیق جلو و عقب با کمکهای Öhlins در جلو و Penske در عقب هم جلب توجه میکنند. زین JaFM تنها برای یک سرنشین جا دارد.
برای پیشرانه از موتور «Rotax V990» همراه با گیربکس 6 سرعته و کلاچ لغزنده استفاده شده است.
این موتور دو سیلندر V شکل که در موتورسیکلت آپریلیا RSV Tuono نیز استفاده شده، 110 اسب بخار نیرو و 95 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
با وجود وزن 250 کیلویی، رسیدن به نهایت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت با آن میتواند ناامیدکننده باشد.
اگر به خرید این موتورسیکلت رادیکال علاقهمند شدهاید، باید بدانید که به عنوان یک اثر هنری دستساز، باید صد هزار دلار بابت آن پرداخت کنید.(پدال)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم»:
در گفتوگو با بهرام کلهرنیا، دبیر هفدهمین جشنواره تجسمی فجر عنوان شد
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درگفتوگو با «جامجم»:
«جامجم» در گفتوگو با مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دلایل بروز و راههای مهار فرونشست زمین را بررسی میکند