دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت گفت: سالانه بیش از یک میلیون نفر گردشگر سلامت وارد ایران شده و از خدمات پزشکی و درمانی کشورمان استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۷۳۹۹

به گزارش ایرنا، محمد پناهی افزود: ارزآوری و گردش مالی گردشگری سلامت برای ایران یک میلیارد دلار در سال است و این در حالی است که از ظرفیت‌های بسیار این حوزه در کشور تاکنون بهره کافی نبرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که بیشترین گردشگران سلامت ایران از مرزهای جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان وارد کشور شده‌اند، عنوان کرد: سالانه حدود 500 هزار گردشگر سلامت از مرز جمهوری آذربایجان و حدود 200 هزار نفر از افغانستان وارد ایران می‌شوند.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت یادآور شد: اکنون یک سوم از کل گردشگرانی که از عراق وارد می‌شوند، گردشگران سلامت هستند و از بین دو میلیون گردشگری که سالانه از افغانستان به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، سهم ایران با وجود اشتراکات فرهنگی و همجواری فقط 200 هزار نفر است، زیرا بقیه این افراد به پاکستان، هند و ترکیه می‌روند. پناهی با بیان این‌که درآمدزایی گردشگری سلامت برای کشور سه برابر گردشگری عادی است، تاکید کرد: اکنون تقاضا برای ورود گردشگر سلامت در ایران به دلایل عدیده بالاست.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه تخصصی پزشکان ایرانی، پیشینه پزشکی ایران، وجود چشمه‌های معدنی و ظرفیت‌های بالای طبیعت درمانی و تفاوت قیمت خدمات پزشکی در ایران و دیگر کشورها از دلایل تقاضای بالای سفر گردشگران سلامت به کشورمان است.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت عنوان کرد: اینک طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، پزشکان ایرانی از نظر مهارت و تخصص جزو پنج کشور نخست در جهان شناخته شده‌اند و بررسی‌ها نشان داده اکنون 70 درصد پزشکان تراز اول آمریکا نیز ایرانی هستند.

پناهی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری طبیعت درمانی در ایران اظهار کرد: بیش از 300 چشمه آب معدنی و چند مرکز تاسیسات آب درمانی در کشور وجود دارد.

از سوی دیگر ظرفیت گیاهان دارویی و طب سنتی در ایران به لحاظ تنوع و تعداد، با کل قاره اروپا برابری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها