در نشست خبری مشترک ظریف با ولید المعلم صورت گرفت

واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه که به تهران سفر کرده است حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت: معتقدیم این حرکت در کنار شکست‌هایی که در هفته‌های گذشته نیروهای داعش متحمل شده اند برای قوت دادن به این نیروها بوده است.
کد خبر: ۷۴۷۲۵۶
واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

وزیر امور خارجه ایران افزود: این اقدامات به وضوح نشان دهنده همکاری و هماهنگی بین گروه‌های تروریستی و داعش با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: مسئله مهم هماهنگی مردم سوریه برای دفاع از تمامیت ارضی است و مردم و دولت ایران با تشخیص صحیح خطر از ابتدا در کنار مردم سوریه بوده‌اند.

ظریف تاکید کرد: ما به دنبال پایان دادن به خونریزی و رسیدن به راه حل سیاسی هستیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه منطقه ما امروز با یک بحران بزرگ منطقه‌ای و جهانی روبروست که هزینه اصلی آن را مردم مظلوم سوریه و عراق پرداخت کرده اند، اظهار داشت: مقاومت این دو ملت بزرگ در برابر موج افراط و تروریسم که با حمایت خارجی و به دلیل اهداف نامشروع دیگران بر این دو ملت و کل منطقه و جهان تحمیل شده با مقاومت مردم سوریه و عراق هم چهره کریه افراط و ترور را برای دنیا روشن کرده است و هم راههای جدی در عقب راندن نیروهای افراطی به دست آمده است.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران که فهم صحیحی از این خطر برای منطقه داشته از ابتدا در کنار مردم سوریه و عراق برای مقابله با این خطر در کنار دولت و مردم سوریه حضور داشت و این راه را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز برای همه دنیا بسیار مهم است معیارهای دوگانه و سیاست های غیرمنطقی و عدم توجه به خطر افراط و تلاش برای پیگیری سیاست‌هایی است که می تواند در جهت کمک به افراط و ترور باشد.

ولید معلم وزیر وزیر امور خارجه سوریه نیز گفت: ملت سوریه به پایداری خود ادامه می‌دهد و هیچ گزینه‌ای جز پیروزی در برابر تروریست‌ها نداریم.

وی در ادامه هدف عمده سفر خود به تهران را تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری، حسن روحانی و ملت برادر، ایران که با حمایت های خود در پایداری ملت سوریه سهیم بوده اند عنوان کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و روسیه و دیگران برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه تلاش می کنند و ما گفتگوهای سوری را بدون دخالت خارجی ادامه می دهیم تا به تحقق دست یابد.

ولید معلم در پاسخ به این سوال که آیا قرار است کار مشترکی برای آغاز مذاکرات با حضور ایران روسیه و عراق صورت گیرد گفت: با وزیر خارجه روسیه توافق کرده است که رایزنی هایی را به منظور محقق ساختن ایده گفتگوهای سوری در مسکو داشته باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها