سخنگوی ستاد اجرایی بیمه همگانی ایرانیان خبر داد:

بیمه ۸ میلیون ایرانی در ۸ ماه

صدور دفترچه برای 85درصد ثبت‌نام کنندگان

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی از صدور 7 میلیون دفترچه بیمه همگانی خبر داد و گفت: در طرح بیمه سلامت 8 درصد در صدور دفترچه بیمه همگانی همپوشانی اتفاق افتاده است. در واقع تنها یک دفترچه برای افراد صادر می‌شود.
کد خبر: ۷۴۷۱۶۰
صدور دفترچه برای 85درصد ثبت‌نام کنندگان

سیدمهدی میرشاه‌ولد درباره بیمه سلامت همگانی اظهار کرد: تاکنون 8 میلیون و 200 هزار نفر در سامانه بیمه همگانی ثبت نام کردند که از این تعداد برای حدود 86درصد افراد به عبارتی7 میلیون صاحب دفترچه بیمه شدند که مابه التفاوت آن در واقع افرادی بودند که با این طرح همپوشانی داشته یا هنوز برای آن‌ها دفترچه صادر نشده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در این طرح شاهد 8 درصد همپوشای هستیم، خاطرنشان کرد: برخی از افراد تصور می‌کند که می‌تواند از چند دفترچه استفاده کنند، این در حالی است که اشخاصی که دارای دفترچه روستایی، تامین اجتماعی و ... هستند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند.
به گفته سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی؛ تنها یک دفترچه برای افراد صادر می‌شود و بیمه شدگانی که تحت پوشش بیمه بوده و در طرح سامانه امید نیز شرکت کرده‌اند حذف خواهند شد.

میر شاه‌ولد در خاتمه با بیان این مطلب که اجرای طرح همپوشانی تنها برای ریشه کنی سودجویان است، گفت: در واقع برخی از داروهای بیماران صعب العلاج بسیار گران قیمت بوده و امکان دارد افرادی با داشتن چند دفترچه سوء استفاده‌هایی در این زمینه کنند که با اجرای همپوشانی این آمار به حداقل یا صفر خواهد رسید. ( میزان )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها